شناسهٔ خبر: 70334355 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سامانه ١٣۵ و ١٢۴ جهت گزارش تخلفات اقلام شب یلدا

سخنگوی سازمان تعزیرات گفت: در صورت گزارش تخلف در بازار شب یلدا دو راه ارتباطی ١٣۵ که متعلق به تعزیرات حکومتی و ١٢۴ که متعلق به سازمان صنعت، معدن و تجارت است وجود دارد.

صاحب‌خبر -

محمدعلی اسفنانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص نظارت بر قیمت اقلام شب یلدا گفت: معمولاً در ایام خاص جون ماه رمضان، ایام پایان سال و شب یلدا که برای جامعه اهمیت دارد و مردم به کالاهای خاص نیاز دارند طرح‌های ویژه‌ای داریم که بر اساس آن طرح‌ها بر کالاهای مصرفی در ایام خاص نظارت و توجه داریم.

وی افزود: در ایام شب یلدا کالاهایی چون میوه، آجیل، شیرینی و.. نظارت ویژه‌ای می‌شود.سازمان جهاد کشاورزی، دامپزشکی، صنایع معدن و تجارت و این چنین کسانی هستند که در این ایام رصد ویژه‌ای دارند، گزارشاتی که تهیه می‌کنند به تعزیرات ارسال می‌شود، مواردی که تخلف در آن صورت گرفته بر اساس نوع تخلف رسیدگی و در برخورد با آنها مجازات تعیین می‌شود. در برخی موارد گرانفروشی، کم فروشی و فروش کالای تقلبی و غیر بهداشتی ما حتی بحث پلمپ را داریم.

اسفنانی در خصوص برخی از تخلفات بیان کرد: در برخی از فروشگاه‌های بزرگ کالای اجباری به مردم فروخته می‌شد، مثلاً گفته شده بود که اگر قصد خرید گوشت قرمز را دارید باید حتماً یک یا دو بسته مرغ نیز بخرید. و یا گاهی برخی میوه‌ها مجوز ورود ندارند ولی در این ایام ممکن است در بازار شاهد آن باشیم. هرگونه تخلف در این زمینه مستوجب برخورد تعزیراتی خواهد بود.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در پایان گفت: در صورت اینکه مردم شکایتی در این خصوص داشتند دو راه ارتباطی داریم اولی سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت تعلق دارد و یا سامانه ۱۳۵ که مربوط به تعزیرات حکومتی است. اگر شکایت شود کد رهگیری پیگیری پرونده داده می‌شود و اگر گزارش باشد برای مراجع جهت رسیدگی ارسال می‌شود.