شناسهٔ خبر: 7033110 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جمهوریت-قدیمی | لینک خبر

وزیر احمدی نژاد که مدتهاست خبری از او نیست/ نقش او درپرونده منصورآریا

گزارش روزنامه اعتماد درباره وزیر احمدی نژاد که مدتهاست خبری از او نیست/ نقش او درپرونده منصورآریا

صاحب‌خبر -
روزنامه اعتماد در گزارشی در باره مهدی غضنفری وزیر بازرگانی دولت احمدی نژاد نوشت:

 

«م. غ از وزرای دولت سابق» مرد آرام محمود احمدی‌نژاد که با همه آرامش‌اش اما اسنادی که روزهای پس از کشف فساد سه هزار میلیاردی دست به دست می‌شد از نقش او هم خبر می‌داد.

توصیه نامه‌های بسیار در بحث واردات کالا و یک توصیه نامه خاص برای گروه امیرمنصور آریا که خود به تنهایی حالا نزدیک به همان سه هزار میلیارد تومان رقم فساد ارزش دارد. با این حال دولت محمود احمدی‌نژاد که تمام شد «م. غ» هم تمام شد. نه خبری از او بود و نه زمزمه‌ای. حالا هم نه در جلسات محمود احمدی‌نژاد دیده می‌شود و نه در نشست‌هایی که هرازگاهی احمدی‌نژادی‌ها ظاهر می‌شوند. با این حال توصیه‌نامه‌های چند سال پیش او هنوز هم موجود است. بر اساس اسنادی که سایت بولتن‌نیوز روز گذشته منتشر کرده است، در مهرماه ١٣٩٠ سایت رجانیوز در گزارشی با عنوان «توصیه‌نامه یک میلیارد دلاری وزیر بازرگانی برای اختلاسگر بزرگ + سند» به بررسی توصیه «م. غ» پرداخت.

در آن گزارش آمده بود که آیا توصیه وزیر بازرگانی متعاقب توصیه یک مقام دیگر بوده است یا وی راسا تشخیص داده که باید چنین توصیه‌ای بکند؟ دو سند به دست آمده، حاکی از نامه‌نگاری وزیر وزارت بازرگانی وقت با رییس کل بانک مرکزی، برای افزایش سقف اعتباری یک میلیارد دلاری در بانک ملی برای یکی از شرکت‌های اقماری گروه امیرمنصور آریا و همچنین مستثنی شدن یکی دیگر از این شرکت‌های اقماری از شمول بسته سیاستی- نظارتی شبکه بانکی در سال ۸۹ شده است. این در حالی است که شگرد شرکت توسعه سرمایه‌گذاری امیر منصور آریا که برادران امیرخسروی موسسان آن را تشکیل می‌دهند، تاسیس شرکت‌های اقماری و فعالیت گسترده اقتصادی به‌واسطه این شرکت‌ها با استفاده از ارتباطات گسترده خود بوده است.

در همین حال، «م. غ»، با صدور درخواست نامه‌ای به محمود بهمنی، رییس کل بانک مرکزی، از وی درخواست کرده است که با توجه به اینکه شرکت «تجارت گستران منصور» از شرکت‌های اقماری موسسه امیرمنصور آریا، به عنوان مباشر وزارتخانه متبوعش در امر تامین گوشت قرمز، مرغ، کنجاله سویا و ذرت نزد بانک ملی به شمار می‌رود و با توجه به اینکه سقف اعتباری تخصیص یافته برای این شرکت نزد بانک ملی تکمیل شده و به اتمام رسیده است، بانک مرکزی با گشایش اعتبار مجددی به سقف یک میلیارد دلار خارج از سقف اعتباری موجود در بانک ملی برای این شرکت موافقت کند. البته تخلفات فرد مذکور به همین جا ختم نشده است و زمزمه برخی تخلفات دیگر در واردات کالا از سوی «م. غ» شنیده می‌شود.

نظر شما