شناسهٔ خبر: 7032784 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عرش نیوز | لینک خبر

واشنگتن:بازرسان آژانس باید دسترسی‌های لازم را کسب کنند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تاکید بر اینکه توافق نکردن بهتر از توافق بد است گفت بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی باید دسترسی لازم را برای راستی آزمایی کامل توافق کسب کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش عرش نیوز؛ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تاکید بر اینکه توافق نکردن بهتر از توافق بد است گفت بازرسیان آژانس بین المللی انرژی اتمی باید دسترسی لازم را برای راستی آزمایی کامل توافق کسب کنند.

جان کربی در واکنش به مصوبه مجلس جمهوری اسلامی ایران درباره موضوع هسته ای گفت:تا جایی که ما می دانیم این به نوعی گام‌های اولیه قوه مقننه است و پارلمان ایران تمایل خود را برای برداشتن آنها بیان کرده است.آنچه که ما می گوییم این است که گفتگوها در وین ادامه داردو انتظار ما این است که ایران همه پارامترهای توافق لوزان را عمل خواهد کرد و البته مذاکرات نهایی اکنون در حال انجام است و این مذاکرات باید بتواند دسترسی لازم را برای بازرسان آژانس فراهم کند طوری که بتواند راستی آزمایی کامل درباره اجرای توافق انجام شود.حرف های زیادی از همه طرف ها بیان می شود و بیان خواهد شد اما همانطور که ما گفته ایم توافق نکردن بهتر از توافق بد است.

وی افزود: ما در کنار تیم های مذاکره کننده از همه کشورها در وین نشسته ایم.این گفتگوها ادامه دارد و انتظار ما این است که اگر توافقی انجام شود،توافقی خوب و درست خواهد بود و توافقی خواهد بود که اطمینان می دهد ایران دارای سلاح هسته ای نخواهد شد.

کربی افزود: زمان مهمتر از توافق نیست و زمانی که من درباره پیشرفت صحبت می کنم سیار صادقانه می گویم حقیقت این است پیشرفت حاصل شده است اما کند است. گفتگوها همچنان سخت است و همچنان برخی از موضوعاتی هستند که باید حل شوند و همانطور که بارها گفتم نرسیدن به توافق بهتر از یک توافق بد است.همه درحال کار برای رسیدن به توافق هستند.
منبع:تسنیم

نظر شما