به گزارش خبرنگار مهر، احمد آقامحمدی پیش از ظهر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای اهداف و مأموریتهای اداره تکنولوژی و گروههای آموزشی متوسطه، گروه طراحی دوخت استان دو کارگاه تخصصی با موضوعات «طراحی سوالات عملکردی» و «نحوه ارزشیابی و آزمونهای پایانی دروس مهارتی» برگزار کرد.
معاون آموزش متوسطه استان همدان افزود: در کارگاه اول، مباحثی از جمله اصول طراحی سوالات عملکردی، چگونگی سنجش مهارتهای عملی و شیوههای ارزیابی فعالیتهای خلاقانه دانش آموزان ارائه شد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین، راهکارهایی برای تقویت مهارت هنرآموزان در ایجاد سوالات متناسب با اهداف آموزشی مطرح گردید.
آقامحمدی اظهار کرد: در کارگاه دوم، به نحوه ارزشیابی و طراحی آزمونهای پایانی دروس مهارتی پرداخته شد. در این بخش، شرکت کنندگان با نکات بارم بندی مناسب، تدوین سوالات استاندارد، و روشهای سنجش دقیق عملکرد دانش آموزان در دروس مهارتی آشنا شدند.
معاون آموزش متوسطه استان همدان در این باره گفت: این کارگاهها، فرصتی ارزشمند برای توانمندسازی هنرآموزان و ارتقای سطح کیفی آموزش در رشته طراحی دوخت فراهم کردهاند.
وی افزود: توجه به ارزشیابی اصولی و طراحی سوالات هدفمند، گامی مهم در جهت توسعه مهارت آموزی است.
گفتنی است برگزاری این کارگاهها با استقبال هنرآموزان همراه بود و فرصت مناسبی برای تعامل و هم اندیشی درباره روشهای نوین ارزشیابی ایجاد کرد.