شناسهٔ خبر: 70290351 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

هزینه‌کرد ۷۵ میلیارد تومانی سازمان هواشناسی برای خرید ۲۵ خودروی تیگوی چینی؛ مدیران سوار این خودروها می‌شوند!

روزنامه شرق از هزینه‌کرد ۷۵ میلیارد تومانی سازمان هواشناسی برای خرید ۲۵ خودروی تیگوی چینی خبر داده است.

صاحب‌خبر -
هزینه‌کرد ۷۵ میلیارد تومانی سازمان هواشناسی برای خرید ۲۵ خودروی تیگوی چینی؛ مدیران سوار این خودروها می‌شوند!
کد خبر: 689961
|
۱۴۰۳/۰۹/۲۵ ۲۱:۵۷:۱۳

روزنامه شرق از هزینه‌کرد ۷۵ میلیارد تومانی سازمان هواشناسی برای خرید ۲۵ خودروی تیگوی چینی خبر داده است. 

به گزارش شرق، در بخش‌هایی از این گزارش می‌خوانید؛

سازمان هواشناسی اخیرا 25 تیگوی چینی خریده است اما تعدادی از کارشناسان این سازمان به این تصمیم اعتراض کرده و معتقدند مسئولان سازمان هواشناسی با وجود محدودیت‎های مالی کنونی کشور، نباید اعتبارات تزریق ‎شده به این سازمان را خرج خرید خودروهای لوکس دولتی می‎کردند.

خرید 25 دستگاه «تیگوی پرومکس» در سازمان هواشناسی زیر سؤال است. مهرماه امسال سازمان هواشناسی ایران 25 خودروی چینی تیگو خریداری کرد. این سازمان ادعا می‎کند که این خودروها برای کارهای عملیاتی خریده شده اما بنا به بررسی‎ها، معاونان سازمان هواشناسی در ستاد مرکزی تهران و مدیران هواشناسی در تعدادی از استان‎ها سوار این خودروها می‎شوند. ضمن اینکه تیگو به درد کار عملیاتی نمی‎خورد.

شاید خرید خودروی لوکس بالذات ایرادی نداشته باشد اما در شرایطی که طی چندین سال گذشته، دولت‎های مستقر در ایران، بارها از وضع نابسامان اقتصادی و کمبود بودجه دولتی، گله و شکایت کرده ‎اند، آیا خرید خودروهای لوکس خارجی توسط سازمان هواشناسی، از توجیه منطقی برخوردار است؟ آیا سازمان هواشناسی هنگام خرید این خودروها، اولویت‎های اساسی این مجموعه را در نظر گرفته است؟

سازمان هواشناسی ایران چرا با وجود این همه نیاز اساسی و با وجود محدودیت مالی شدید، تصمیم گرفته است 75 میلیارد تومان پول کشور را خرج خرید خودروهای چینی کند؟

گفته می‎شود 25 خودروی تیگوی پرومکس توسط سازمان هواشناسی خریداری شده است. قیمت تیگو در حال حاضر در بازار حدود سه میلیارد تومان است، در نتیجه مجموعا 75 میلیارد تومان از بودجه عمومی ایران خرج خرید این خودروها شده است. اعتراض تعدادی از کارشناسان این سازمان به این است که رئیس سازمان هواشناسی می‎توانست این مبلغ را صرف بهبود زیرساخت‎های هواشناسی و راه‎اندازی ایستگاه‎های غیرفعال کند و اگر مدیران سازمان هواشناسی کمبود خودرو داشتند، می‎توانستند با چند دستگاه خودروی داخلی، مشکل حمل‌ونقل‎شان را حل‌وفصل کنند.