هادی شیردل مدیر فناوری اطلاعات مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی و مدیر پروژه "ربات پاسخگوی هوشمند دین دان" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در نمایشگاه الکامپ گفت: میزان ورودی پرسش های کاربرانِ مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی باعث شده که تعداد قابل توجهی از مردم، بعد از انتظار طولانی موفق به ارتباط با کارشناسان مربوطه شوند و به دلیل محدودیتهای موجود، امکان برقراری ارتباط و پاسخگویی به نیمی از مخاطبین هم از دست برود.
وی افزود: از طرف دیگر در بسیاری از اوقات، لازم است که خود کارشناسان مرکز هم با صرف وقت بیشتری، منابع و پاسخهای قبلی رو جستجو و پاسخهای جدید را مستندسازی کنند با توجه به فنآوریِ توانمند ماشینها در تقلید رفتار هوشمند انسانی، و با توجه به در اختیار داشتن دیتای گستردهی پرسش و پاسخ، مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی دفتر تبلیغات اسلامی برای اینکه بتواند علاوه بر مدیریت سرمایه انسانی و منابع مالی، خدماتی با جاذبه، سرعت و گستردگی بیشتری در این زمینه ارائه بدهد، بهرهگیری از هوش مصنوعی رو در دستور کار قرار داد.
شیر دل خاطرنشان ساخت: "دیندان"، یا همان ربات پاسخگوی مرکز ملی پاسخگویی در دو نسخه طراحی شده یکی برای پرسشگران و دیگری برای کارشناسان پاسخگو، رباتی که برای کارشناسان طراحی و در اختیار آنها قرار داده شده، علاوه بر پاسخ، مستندات پاسخها را هم ارائه میدهد که این سرعت و کیفیت پاسخگویی کارشناسان را افزایش میدهد.
مدیر فناوری اطلاعات مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی و مدیر پروژه "ربات پاسخگوی هوشمند دین دان" در پایان سخنان خود ابراز داشت: نسخه عمومی دیندان را اپلیکیشن پاسخگو، میزبانی می کند و این ربات در اختیار عموم کاربران عزیز قرار داده شده است.
گفتنی است، غرفه مرکز مدیریت حوزههای علمیه در بیست و چهارمین دوره نمایشگاه الکامپ (از بزرگترین رویدادهای فناوری اطلاعات و ارتباطات و فرصتی مناسب برای معرفی نوآوریها و تکنولوژیهای جدید در زمینه فناوری اطلاعات) تا امروز ۲۳ آذر هر روز از ساعت ۱۶ الی ۲۲ در محل نمایشگاه بینالمللی پذیرای بازدیدکنندگان می باشد.