شناسهٔ خبر: 7021708 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

آغاز مسابقات جهانی از فردا؛

لهستان اولین حریف نوجوانان والیبالیست

مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان از فردا در آرژانتین برگزار می شود و تیم ایران باید رو در روی لهستان قرار بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، بالاخره روز مسابقات جهانی نوجوانان فرا رسید و محمد وکیلی فرصتی پیدا کرد تا بازیکنانی را که 2 سال تمرین داده است را در میدانی جهانی به میدان بفرستند. تیم نوجوانان ایران توانست سال گذشته بدون حتی یک ست باخته قهرمان آسیا شود و بعد از آن در لیگ برتر شرکت کرد و توانست تجربه خوبی کسب کند. بعد از اتمام لیگ آنها به مسابقات تدارکاتی بین المللی در آلمان و ایتالیا رفتند و توانستند از سد تمام این تیم ها بگذرند و حالا آماده مسابقات جهانی هستند.

نوجوانان ایرانی سابقه دو فینال در سال های 2007 و 2009 را دارند که در اولین فینال توانستند قهرمانی جهان را کسب کنند و در فینال دوم نایب قهرمان شدند. از آن دو تیم بازیکنانی چون فرهاد قائمی، مجتبی میرزاجانپور، امیر غفور، پوریا فیاضی، سامان فائزی و بسیاری دیگر به والیبال ایران معرفی شدند و پس از 2009 دیگر نوجوانان ایرانی در رقابت های جهانی نتوانستند خودی نشان دهند. با توجه به نتایج کسب شده توسط تیمی که محمد وکیلی هدایت آن را بر عهده داشته است این امید می رود مسابقات 2015 نقطه برای شروع دوباره درخشش نوجوانان ایرانی در رقابت های جهانی باشد. مدت ها است بازیکنانی زیادی به والیبال ایران تزریق نشده اند و از همان نسل طلایی به این طرف تنها عبادی پور و معنوی نژاد توانسته است خود را به تیم ملی برسانند.

شاگردان وکیلی در نخستین دیدار خود از 18:30 روز شنبه به مصاف تیم نوجوانان لهستان می‌روند. تیم ایران پس از چین و روسیه در رنکینگ تیم‌های زیر 19 سال جهان در جایگاه سوم قرار دارد، بالاتر از تیمی چون لهستان که رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است. با این شرایط تقابل نوجوانان ایران و لهستان را می‌توان جدال سرنوشت‌ساز گروه C مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان توصیف کرد.

برنامه دیدارهای شاگردان محمد وکیلی در چهاردهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر 19 سال جهان به وقت تهران به شرح زیر است:

شنبه 24 مرداد - ساعت 18:30، ایران - لهستان
یکشنبه 25 مرداد - ساعت 18:30، ایران - شیلی
دوشنبه 26 مرداد - ساعت 18:30، ایران - چین تایپه
سه‌شنبه 27 مرداد - ساعت 16:30، ایران - بلغارستان


نظر شما