جهان صنعت نیوز، خط ۷ متروی تهران به طول ۲۷ کیلومتر و با ۲۲ ایستگاه، تمامی ایستگاههای خود را به جز ایستگاه ورزشگاه تختی به بهرهبرداری رسانده است.
با تکمیل این ایستگاه، که آخرین ایستگاه مسیر خط ۷ به شمار میرود، عملاً پرونده خط ۷ بسته خواهد شد.
ایستگاه ورزشگاه تختی در مجاورت ورزشگاه تختی و در بزرگراه هجرت واقع در منطقه ۱۵ تهران قرار دارد؛ این ایستگاه در صورت افتتاح، به تسهیل تردد بسیاری از شهروندان کمک خواهد کرد.
محمد یاشار لطفی؛ مجری خط ۷ متروی تهران، درباره آخرین وضعیت این ایستگاه اظهار کرد: عملیات ساختمانی ایستگاه ورزشگاه تختی از مرز ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی فراتر رفته است.
وی ادامه داد: پایانه انتهایی خط مذکور در همان اراضی پیرامونی ورزشگاه تختی در مرحله خاکبرداری و آمادهسازی سایت بوده و ۸۰۰ متر از تونلهای دسترسی این پایانه نیز حفاری شده است.
لطفی در مورد ویژگیهای ایستگاه ورزشگاه تختی به عنوان آخرین و بیستودومین ایستگاه خط ۷ گفت: با توجه به همجواری با فضای ورزشی مجاور ایستگاه، سعی کردهایم معماری و فضای داخلی ایستگاه متناسب با حال و هوای این محیط طراحی شود.
وی افزود: استفاده از رنگهای شاد و نورپردازی خاص در ترکیب با بتن اکسپوز، علاوه بر بهبود کیفیت فضای داخلی ایستگاه، باعث شادابی و نشاط مسافران ایستگاه ورزشگاه تختی میشود. از طرفی با حذف کیوسک ورودی ایستگاه، حفظ خط آسمان و دید بصری عابران به همراه کاهش اغتشاشات بصری در نظر گرفته شده است. به این ترتیب، ایستگاه ورزشگاه تختی که یک ایستگاه جزیرهای به حساب میآید، شکل و شمایل متفاوتی پیدا میکند.
مجری خط ۷ متروی تهران تصریح کرد: تکمیل ایستگاه پایانی خط ۷ همراه با افزایش ۲ کیلومتری مسیر در دست بهرهبرداری این خط خواهد بود و این مسئله، با در نظر گرفتن جزیرهای بودن ایستگاه، امکان کاهش سر فاصله حرکتی قطارها به کمتر از ۸ دقیقه را فراهم میسازد.
یکی از دلایل تأخیر در افتتاح این ایستگاه که قرار بود سال گذشته به بهرهبرداری برسد، عدم تأمین منابع مالی مورد نیاز بوده است. در سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این ایستگاه برآورد شد، اما با روند تدریجی تأمین هزینه مورد نیاز، زمان بهرهبرداری با تأخیر مواجه شد.
منبع: تسنیم
∎