عصر ایران - قطعا جگوار پرحاشیه ترین برند خودروئی دو هفته گذشته بوده است. از تغییر لوگو و رونمایی از نشان جدید این برند گرفته تا خبر مربوط به تغییر راهبردهای تولید آن موجب شد تا نام جگوار بارها در رسانه های خودروئی تکرار و تیتر شود.
جگوار رسما اعلام کرد که تصمیم دارد تا تمرکز خود را بر ارائه محصولات لوکس الکتریکی قرار دهد و از بازار عادی فاصله بگیرد. بدین ترتیب باید جگوار را رقیبی برای بنتلی و رولز-رویس در نظر گرفت.
طی این مدت رندرهایی نیز از اولین محصول جگوار در ساختار جدید این برند منتشر شد که تصاویر استودیوئی از یک کوپه صورتی با چراغ هایی شمشیری را نشان می داد.
جگوار تایپ 00 /رندرها
اما اکنون تصاویر نسخه پروتوتایپ جگوار جدید با نام تایپ 00 مفهومی روی خط رسانه ها قرار گرفته که در فلوریدا رونمایی شده است.
آنچه که موجب می شود این رویداد جگوار موفق و برجسته باشد کاملا به تایپ 00 مربوط می شود! به عبارت دیگر جگوار برای یک اتفاق بسیار مهم در رویکرد تولیدی خود سراغ یک محصول عجیب و غریب نرفت بلکه در بهترین شکل ممکن خودروئی را معرفی کرد که مبتنی بر اصول مینیمال، حس فوق العاده لوکسی را به اشتراک می گذارد.
طراحی تایپپ 00 با ظرافت خاصی ریشه های تاریخی برند جگوار از سال 1922 را در خود مستتر دارد و همزمان با هنرمندی خاصی آن را به خطوط و زوایای طراحی مینیمال نوین پیوند می زند. در نتیجه تایپ 00 اگر همین امروز بخواهد به یک خودرو تولید انبوه تبدیل شود نیاز به تغییرات چندانی ندارد.
باید منتظر ماند تا جگوار اولین غیر مفهومی دوران جدید خود را معرفی کند و آن زمان ببینیم که چه تفاوت هایی با تایپ 00 ایجاد خواهد شد.