به گزارش "ورزش سه"، پول اوکانور، مدیر بازاریابی و ارتباطات باشگاه الاتحاد جده، بر اهمیت استفاده از فناوریهای پیشرفته در بازاریابی، چه در ارتباط با هواداران و چه بازیکنان، تأکید کرد.
اوکانور در جریان جلسهای با عنوان "نقش هوش مصنوعی" در کنفرانس جهانی فوتبال (WFS) در ریاض، گفت: «اتفاقات بسیار سریع پیش میرود، بهویژه زمانی که صحبت از بازار نقلوانتقالات یا روز مسابقه میشود.»
وی توضیح داد: «هواداران ما به شدت مشتاق محتواهای مرتبط با هوش مصنوعی هستند. به همین دلیل پیشبینی میکنم در آینده محتوای زیادی با استفاده از این فناوری تولید شود، چه برای اعلام قراردادهای جدید و چه برای واکنشها پس از بازی.»
اوکانور ادامه داد: «در تابستان گذشته، ما یک دوره نقلوانتقالات بسیار فشرده را پشت سر گذاشتیم و در مدت زمانی بسیار کوتاه، با ۷ بازیکن قرارداد امضا کردیم. معمولاً اطلاعات مربوط به این بازیکنان دو یا سه روز قبل از انتشار محتوای رسمی به ما میرسد.»
وی افزود: «ما با مسائلی مرتبط با مجوزها و حقوق مالکیت مواجه بودیم. برای مثال، زمانی که با حسام عوار از باشگاه رم ایتالیا قرارداد امضا کردیم، زمان کافی برای دریافت مجوز استفاده از محتوای لیگ ایتالیا نداشتیم، بنابراین از هوش مصنوعی استفاده کردیم.»
اوکانور همچنین اشاره کرد: «با توجه به محدودیتهای زمانی، پیشتر برای مواردی مثل بازی دوستانه مقابل تیم سویا در جام آنتونیو پورتا در تابستان گذشته، محتواهایی را با استفاده از هوش مصنوعی تولید کردیم.»
در پایان، او تاکید کرد: «استفاده از هوش مصنوعی به ما کمک میکند محتوای جذابتری برای هواداران ایجاد کنیم، ارتباط بیشتری با آنها برقرار کنیم و در عین حال هزینهها را کاهش دهیم.»