جوان آنلاین: «شهرداری در خصوص تراموا برنامه خود را به شورای اسلامی شهر تهران ارائه نکرده و اصلا معلوم نیست این کار شدنی است یا خیر» این را عضو شورای شهر تهران سوده نجفی امروز در صحن علنی شورا گفت. اما معاون شهردار تهران محسن هرمزی ساعتی پیش به خبرنگار فارس گفت که به رئیس شورای شهر هم اعلام کردیم که «بعد از تست مطالعات را به شورا ارائه میکنیم».
به گزارش فارس، سال گذشته شورایعالی ترافیک مجوز احداث ۲ خط تراموا از میدان آزادی تا پایانه شرق و از جنتآباد تا لویزان را به شهرداری تهران داد. شهرداری دو رام تراموای چرخ لاستیکی را فعلا بدون پرداخت پول از چین گرفته و قرار است بعد از آزمایش در صورت نتیجه مثبت به سمت تولید انبوه حرکت کند. به گفته معاون شهردار تهران، تراموا هفته آینده به تهران میرسد و در خطوط بی. آر. تی تهرانپارس_آزادی مشغول به فعالیت میشود.
تراموا در بسیاری از کشورها مانند ترکیه، امارات، مالزی و... بهعنوان سیستم حملونقل انبوه بر مورداستفاده قرار میگیرد.
کارشناس شهری حمید علیپور میگوید که شهرداری به جای احداث مدهای جدید حمل و نقل، مترو را که تمام زیرساختهای آن فراهم است، تقویت کند. در مقابل کارشناس ترافیک احمدرضا وکیلی میگوید که «هزینه احداث تراموا یکسوم مترو است» و سریعتر ساخته و حجم جابهجایی مسافر آن بالاست و در کشورهای پرترافیک مورد استقبال قرار گرفته است. در تبصره ۴ حکم ۱۱ برنامه چهارم توسعه شهر تهران آمده است که تراموای شهری باید احداث تا سیستم حملونقل عمومی یکپارچه و ایستگاههای تبادلی برای تردد آسان شهروندان ایجاد شود.