جوان آنلاین: احمد میدری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی حکمی سجاد سنگسری را بهعنوان رئیس مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منصوب کرد.
به گزارش مهر، متن حکم به شرح ذیل است:
مبتنی بر اصول دولت چهاردهم در انتصاب بر اساس شایستهگزینی و عدالت و با نظر به صلاحیتها، تخصص و تعهد کاری جنابعالی به عنوان «رئیس مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی» منصوب میشوید.
امید است که با اتکا به خداوند متعال، آموزههای راهگشای اسلام و احساس مسئولیت نسبت به میهن و مردم عزیز ایران، تمام توان و ظرفیت خود را برای تحقق وظایف و اهداف مرتبط با مسئولیت انتصابی به کار بگیرید.
تعهد مستمر به مفاد «سوگندنامه کارگزاران دولت وفاق ملی» و «میثاقنامه رفع تعارض منافع کارگزاران دولت چهاردهم» از شما انتظار میرود. تفصیل مأموریتها و انتظارات به پیوست این حکم ابلاغ میشود. معاونتها، سازمانها، صندوقهای تابعه، ادارات، مراکز و مؤسسات زیرمجموعه وزارت متبوع مکلف به همکاری با جنابعالی در جهت تحقق اهداف و مأموریتها هستند.
توفیق شما در انجام وظایف در راستای جهتگیریهای راهبردی دولت چهاردهم و وزارت متبوع با تعهد به قانون اساسی، سند چشمانداز، سیاستهای کلی ابلاغی مقام معظم رهبری (مد ظلّه العالی) و برنامه هفتم را از درگاه خداوند متعال خواستارم.
«اولویتهای راهبردی و مأموریتهای مورد انتظار «رئیس مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی» در دولت وفاق ملی بدین ترتیب است:
۱) تلاش مستمر برای نهادینه کردن شفافیت، رشد فرهنگ پاسخگویی، مسئولیتپذیری و توسعه زیرساختهای حمایتی از گزارشگران فساد و فراهم کردن زمینههای نظارت همگانی در وزارت متبوع.
۲) نظارت و بررسی میزان انطباق عملکرد کلیه واحدهای زیرمجموعه با قوانین و مقررات جاری و شناسایی و گزارش موارد ترک فعل، اهمال و هرگونه تخلف احتمالی در اجرای وظایف قانونی.
۳) بررسی انتصاب و هماهنگی و پایش فعالیت مدیران بازرسی سازمانها، بانکها و صندوقهای تابعه و رابطین ستادی و اجرایی در راستای اصول شفافیت و عدالت در نظام مدیریتی وزارت متبوع.
۴) برنامهریزی و هدفگذاری در جهت اجرای مفاد اسناد بالادستی برای پیشگیری، کشف و برخورد با فساد در تمامی سطوح وزارتخانه در راستای تقویت شفافیت، ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد.
۵) تعامل مستمر با نهادهای نظارتی مرتبط با وزارت متبوع و نظارت بر عملکرد معاونتها، سازمانها، صندوقها و بانکهای تابعه.
۶) انجام وظایف دبیرخانه کمیتههای سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم و مدیریت عملکرد و ارائه گزارشهای دورهای.
۷) پیگیری، برنامهریزی و راهبری استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد در سطح دستگاه.
۸) تمهید سازوکارهای مناسب جهت واقعیسازی و کارآمد سازی فرایند نظارت و ارزیابیها در ابعاد شاخصهای عمومی و اختصاصی.
۹) بهرهگیری از شاخصهای مناسب به منظور اندازهگیری مطلوب وضعیت فعالیتهای وزارتخانه با اهداف و انتظارات مورد نظر، سنجش میزان اثربخشی، رصد، اعلام و ارائه بازخوردهای مناسب جهت بهبود مسیر ارائه خدمات منطبق با سطح انتظارات سازمان اداری و استخدامی کشور.
۱۰) تقویت و توسعه سامانه ارتباطات مردمی و استفاده از فناوریهای دیجیتال در این خصوص جهت پاسخگویی مؤثر به شهروندان در کمترین زمان ممکن.
۱۱) راهبری و نظارت بر عملکرد سامانه عملکرد مردم و دولت (سامد).
۱۲) تولید و ارائه اطلاعات صحیح، دقیق، به موقع و مرتبط به مراجع ذیصلاح و مردم در حوزه بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی.