به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران امروز در حاشیه جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص راه اندازی خط ویژه ترافیکی در بزرگراه همت گفت: این طرح در شورای عالی ترافیک تصویب شده و شورا در جریان است اما به صورت رسمی نیامده است.
وی ادامه داد: قرار نیست هیچ پولی دریافت شود و تنها خط ویژهای برای حمل و نقل عمومی و تردد اتومبیلهای چندسرنشین است.
چمران درخصوص فعالیت الآرتی در تهران گفت: ال.آر.تی در تهران فعلا مطرح نیست و فکر نمیکنم به صلاح باشد.
رئیس شورای شهر تهران به ماجرای انتقال زباله ساری به تهران و شکایت اداره محیط زیست شهرری اشاره کرد و گفت: هرچه بوده حق داشته و ما تایید میکنیم، به ما هم گفتند که قطع شده و به صورت موقت بوده است و اگر چنین بوده پایان پذیرفته و امیدواریم تکرار نشود.
وی ادامه داد: زبالهسوز تهران فعال هست اما نه آنگونه که باید باشد، این زباله سوز با ظرفیت ۴۰۰ تن است و مناسب تهران با چند هزار تن پسماند نیست.
چمران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه زمان اتوبوسهای برقی به تهران میرسند، گفت: بود اتوبوسها به تعداد ۱۰ دستگاه دیروز حمل شوند و گفتند ۲۴ ساعته به تهران میرسد و امیدواریم ظرف امروز و فردا چشممان به جمال اتوبوسهای نو روشن شود.
وی ادامه داد: قرار نیست هیچ پولی دریافت شود و تنها خط ویژهای برای حمل و نقل عمومی و تردد اتومبیلهای چندسرنشین است.
چمران درخصوص فعالیت الآرتی در تهران گفت: ال.آر.تی در تهران فعلا مطرح نیست و فکر نمیکنم به صلاح باشد.
رئیس شورای شهر تهران به ماجرای انتقال زباله ساری به تهران و شکایت اداره محیط زیست شهرری اشاره کرد و گفت: هرچه بوده حق داشته و ما تایید میکنیم، به ما هم گفتند که قطع شده و به صورت موقت بوده است و اگر چنین بوده پایان پذیرفته و امیدواریم تکرار نشود.
وی ادامه داد: زبالهسوز تهران فعال هست اما نه آنگونه که باید باشد، این زباله سوز با ظرفیت ۴۰۰ تن است و مناسب تهران با چند هزار تن پسماند نیست.
چمران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه زمان اتوبوسهای برقی به تهران میرسند، گفت: بود اتوبوسها به تعداد ۱۰ دستگاه دیروز حمل شوند و گفتند ۲۴ ساعته به تهران میرسد و امیدواریم ظرف امروز و فردا چشممان به جمال اتوبوسهای نو روشن شود.
شهرداری هنوز مطالعات خود درباره تراموا را ارائه نکرده است
سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در جلسه شورا با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با قرائت بخشی از کتاب کشتی پهلو گرفته اظهار داشت: هیهات. هیهات. اگر رود خروشان اسلام در مسیر اصلی خویش، یعنی جرگهی رضای تو نه شورهزار غضب خداوند جریان مییافت، مدت اقامت تو در دنیای پس از رسول، اینسان قلیل و ناچیز نمیگشت. آنچه تو، همسر جوان مرا شکست، شکست نور بود پس از وفات پیامبر و آنچه تو، مادر مهربان کودکان مرا به بستر ارتحال کشانید خود دل بود. اهل زمین و آسمان گواهند که تو پس از پیامبر، هیچ نخوردی، جز خون دل».
وی با گرامیداشت روز جهانی معلولین ابراز امیدواری کرد تا شرایطی به وجود آید تا معلولین نیز از حقوق شهروندی خود در شهر تهران برخوردار باشند.
نجفی در تذکری به ستاد معاینه فنی خودرو شهرداری گفت: این ستاد اخیرا طرحی با همکاری پلیس راهور به عنوان کنترل ارشادی در دستور کار قرار داده است که گویا طرح معاینه فنی به صورت رایگان به موتورسیکلت ها تعلق می گیرد.
وی ادامه داد: ما مخالف طرح معاینه فنی موتورسیکلت ها نیستیم و اتفاقا بر آن تاکید داریم و در اینکه درصد قابل توجه ای از آلودگی هوای شهر تهران به دلیل تردد موتور سیکلت ها می باشد تردیدی نیست اما ارائه معاینه فنی به صورت رایگان نیازمند مصوبه شورای اسلامی شهر تهران است و باید در این خصوص شهرداری ابتدا از شورا مجوز بگیرد.
سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در جلسه شورا با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با قرائت بخشی از کتاب کشتی پهلو گرفته اظهار داشت: هیهات. هیهات. اگر رود خروشان اسلام در مسیر اصلی خویش، یعنی جرگهی رضای تو نه شورهزار غضب خداوند جریان مییافت، مدت اقامت تو در دنیای پس از رسول، اینسان قلیل و ناچیز نمیگشت. آنچه تو، همسر جوان مرا شکست، شکست نور بود پس از وفات پیامبر و آنچه تو، مادر مهربان کودکان مرا به بستر ارتحال کشانید خود دل بود. اهل زمین و آسمان گواهند که تو پس از پیامبر، هیچ نخوردی، جز خون دل».
وی با گرامیداشت روز جهانی معلولین ابراز امیدواری کرد تا شرایطی به وجود آید تا معلولین نیز از حقوق شهروندی خود در شهر تهران برخوردار باشند.
نجفی در تذکری به ستاد معاینه فنی خودرو شهرداری گفت: این ستاد اخیرا طرحی با همکاری پلیس راهور به عنوان کنترل ارشادی در دستور کار قرار داده است که گویا طرح معاینه فنی به صورت رایگان به موتورسیکلت ها تعلق می گیرد.
وی ادامه داد: ما مخالف طرح معاینه فنی موتورسیکلت ها نیستیم و اتفاقا بر آن تاکید داریم و در اینکه درصد قابل توجه ای از آلودگی هوای شهر تهران به دلیل تردد موتور سیکلت ها می باشد تردیدی نیست اما ارائه معاینه فنی به صورت رایگان نیازمند مصوبه شورای اسلامی شهر تهران است و باید در این خصوص شهرداری ابتدا از شورا مجوز بگیرد.
نجفی افزود: بهتر بود شهرداری قبل از آغاز اجرای این طرح برای رایگان کردن معاینه فنی موتورسیکلت ها هماهنگی با شورا داشت و بعد اقدام می کرد. اینکه برخی از اقدامات توسط شهرداری صورت بگیرد و بعد برای اخذ مصوبه لایحه ارائه شود و یا در متمم بودجه این موارد اصلاح گردد، روند مطلوبی نیست و شورا در عمل انجام شده قرار می گیرد که این قبیل از اقدامات را متاسفانه از ابتدای دوره از سوی شهرداری شاهد بودیم و با وجود تذکرات همچنان ادامه دارد.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکری دیگر درباره تراموا گفت: شهرداری در خصوص تراموا برنامه خود را به شورای اسلامی شهر تهران ارائه نکرده است و شورا مصوبه ای در این زمینه نداشته اما امروز شاهد این هستیم که شهرداری اعلام می کند تراموا وارد کشور شده و به زودی به تهران می رسد که مورد استفاده قرار گیرد. شهرداری پیش تر این موضوع را مکررا مطرح کرد که بنده در این زمینه تذکر دادم اما با بی توجه ای با این تذکرات اقدام به چنین کاری کرده است که اصلا مطالعاتی در این زمینه صورت نگرفته و مشخص نیست موضوع تراموا در شهر تهران قابل انجام است یا خیر.
سوده نجفی ادامه داد: در تبصر ۴ حکم ۱۱ برنامه چهارم توسعه شهر تهران آمده است که مطالعه و امکان سنجی اجرای LRT و تراموای شهری منوط به تصویب شورای اسلامی شهر تهران و شورای عالی هماهنگی و ترافیک شهرهای کشور است اما شهرداری هنوز مطالعات کارشناسی خود را در خصوص تراموا به شورا ارائه نکرده است ممکن است تراموا به لحاظ علمی و مطالعات صورت گرفته برای اجرا به صلاح نباشد.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکری دیگر درباره تراموا گفت: شهرداری در خصوص تراموا برنامه خود را به شورای اسلامی شهر تهران ارائه نکرده است و شورا مصوبه ای در این زمینه نداشته اما امروز شاهد این هستیم که شهرداری اعلام می کند تراموا وارد کشور شده و به زودی به تهران می رسد که مورد استفاده قرار گیرد. شهرداری پیش تر این موضوع را مکررا مطرح کرد که بنده در این زمینه تذکر دادم اما با بی توجه ای با این تذکرات اقدام به چنین کاری کرده است که اصلا مطالعاتی در این زمینه صورت نگرفته و مشخص نیست موضوع تراموا در شهر تهران قابل انجام است یا خیر.
سوده نجفی ادامه داد: در تبصر ۴ حکم ۱۱ برنامه چهارم توسعه شهر تهران آمده است که مطالعه و امکان سنجی اجرای LRT و تراموای شهری منوط به تصویب شورای اسلامی شهر تهران و شورای عالی هماهنگی و ترافیک شهرهای کشور است اما شهرداری هنوز مطالعات کارشناسی خود را در خصوص تراموا به شورا ارائه نکرده است ممکن است تراموا به لحاظ علمی و مطالعات صورت گرفته برای اجرا به صلاح نباشد.