شناسهٔ خبر: 70066561 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

پرسشی دارم زدانشمند مجلس بازپرس

در اسلام کدام گناهی همراه باچنین جریمه و مجازاتی حرام شمرده شد؟ جز جرم‌هایی که تجاوز به حقوق دیگران است، مانند سرقت، زنا، قتل و محاربه؟ درفقه اسلام بی حجابی حرام است، اما آیا بی حجابی تحاوز به حقوق دیگران است؟ چرا برای ده‌ها نوع تجاوز به حقوق دیگران مانند سوء استفاده از بیت المال، واختلاس‌هایی که صورت گرفته وتورم‌هایی که ارزش پول مردم را روز بروز کاهش داده، قانونی برای مجازات وضع نمی‌شود؟ نابلدانی که پست‌های حساس گرفتند، وبه خاطر نادانی و اضرار به کشور و مردم کجا مجازات شدند؟ گناه تجاوز به اموال عمومی بیشتر است یا بی حجابی؟

صاحب‌خبر -

«پرسشی دارم زدانشمند مجلس بازپرس» فرارو- فاضل میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم؛ چرا مراجع بزرگوار که مهمترین وظیفه آنان دفاع از دین و کیان کشور و مقابله با بدعت‌ها و مبارزه با هر نوع عوامل تنفیر از دین است، دربرابر قوانینی مانند قانون اخیرمجلس که، به اصطلاح، مبارزه بابی حجابی است، لب فرو بسته‌اند؟

اگر بزعم آنان این قانون تضادی با شریعت شیعی ندارد و تنفر از دین ایجاد نمی‌کند، بفرمایندتا این هجمه‌ها نسبت به این لایحه صورت نگیرد. 
در فضای مجازی در این دو روز از هر طرف سیل هجمه‌ها و انتقاد‌ها روان است. بیشتر انتقاد‌ها از جانب کسانی است که درد دین و کیان کشوررا دارند.

در اسلام کدام گناهی همراه باچنین جریمه و مجازاتی حرام شمرده شد؟ جز جرم‌هایی که تجاوز به حقوق دیگران است، مانند سرقت، زنا، قتل و محاربه؟ درفقه اسلام بی حجابی حرام است، اما آیا بی حجابی تحاوز به حقوق دیگران است؟ چرا برای ده‌ها نوع تجاوز به حقوق دیگران مانند سوء استفاده از بیت المال، واختلاس‌هایی که صورت گرفته وتورم‌هایی که ارزش پول مردم را روز بروز کاهش داده، قانونی برای مجازات وضع نمی‌شود؟ نابلدانی که پست‌های حساس گرفتند، وبه خاطر نادانی و اضرار به کشور و مردم کجا مجازات شدند؟ گناه تجاوز به اموال عمومی بیشتر است یا بی حجابی؟

امام صادق فرمود:
ماابالی من ائتمنت خائنا او مضیعا، برای من تفاوتی نیست میان کسی که خائن است و کسی که از نابلدی ضایع کننده کار است. زیرا نتیجه یکسان است. از رئیس جمهور محترم تقاضا می‌شود اگر تشخیص می‌دهند که این قانون وهن به دین و تضییع حقوق مردم است، در برابرش بایستند.

اگر صدا و سیما اجازه دارد، برخی ناقدین را دعوت کند، تا نقد‌های به این قانون درحضور مردم صورت گیرد.
کاش! سخن امام علی به مالک در جامعه بویژه درصدا و سیما جدی به کار گرفته می‌شد:
واکثر مدارسة العلماء و‌منافثة الحکماء فی تثبیت ماصلح علیه امر بلادک.
برای استوار ساختن حکومت در گشایش مشکلات مردم، گفت‌و‌گو با دانشمندان و حکیمان را زیاد کن.
فردوسی خرد را عامل بقای حکومت‌ها می‌داند:
چو یابد خردمند نزد تو راه/ بماندبه تو تخت وتاج و سپاه/