شناسهٔ خبر: 70054074 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

دستور معاون وزیر به مدارس غیردولتی به دنبال تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: مدارس با توجه به تغییرات آزمون سراسری و تاثیر سوابق تحصیلی در پذیرش دانشگاه‌ها باید در راستای افزایش سطح علمی و تراز میانگین نمرات دانش‌آموزان برنامه ریزی شده باشد.

صاحب‌خبر -

 ‌احمد محمودزاده در شصت‌ودومین نشست شورای راهبری توسعه مدیریت سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی به رونمایی از پویش ملی بر مدار مقاومت اشاره کرد و گفت: مدارس و مراکز غیردولتی و هیئت امنایی باید با مشارکت و همراهی در جریان این پویش ملی با محوریت مقاومت‌، فلسطین‌، لبنان و سوریه نقش‌آفرین و کنش‌گر باشند.

وی با بیان اینکه مطلوب‌سازی فعالیت‌های آموزشی و تربیتی مدارس غیردولتی و هیات امنایی مورد تاکید قرار داد و افزود: توجه به آموزش با محوریت کتاب‌های درسی و نقش معلم جهت‌ پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان و رشد کمی و کیفی برنامه‌های مدارس باید کاربردی و اجرایی شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش به توسعه رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و افزایش مهارت‌آموزی در مدارس کشور اشاره کرد و ادامه داد: توانمندسازی دانش‌آموزان و هدایت تحصیلی مطلوب‌، فرصتی مناسب است تا رویکرد دانش‌آموزان به آینده شغلی و تحصیلی توام با امیدواری باشد.

محمودزاده تحقق سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و نقش آن در پیشرفت فعالیت‌های آموزشی و تربیتی مدارس را مهم دانست و عنوان کرد: دانش‌آموزان و معلمان نقش محوری در فرآیند یاددهی و یادگیری را برعهده دارند، بنابراین مدارس با توجه به تغییرات آزمون سراسری و تاثیر سوابق تحصیلی در پذیرش دانشگاه‌ها باید در راستای ارتقای کیفیت آموزش و افزایش سطح علمی و تراز میانگین نمرات دانش‌آموزان برنامه‌ریزی و تلاش مضاعفی داشته باشند .