بسیاری از مراکز چاپ بخشی از خط تولید خود را به طراحی و چاپ کاتالوگ و بروشور اختصاص میدهند. در سالهای اخیر با پیشرفت ابزار چاپ، تولید این محصولات به کیفیت قابل توجهی رسیده است و در عین حال تاثیر زیادی در معرفی یک برند دارد. شاید کاتالوگ و بروشور به ظاهر دو ابزار بازاریابی مشابه بهنظر برسند، اما کاربرد آنها با هم متفاوت است؛ بنابراین باید در چاپ و تولید این دو دقت زیادی را بهکار برد. یک مرکز چاپ حرفهای و ماهر با اشراف کامل بر این موضوع از بهترین و اصولیترین روشها برای چاپ کاتالوگ و بروشور استفاده میکند. تولیدکنندگان و صاحبان برند با راهنمایی یک مرکز با تجربه میتوانند این دو ابزار را در کیفیت عالی و ماندگاری قابل توجه بهکار بگیرند.
اصول چاپ کاتالوگ و بروشور که هر مرکز چاپی باید رعایت کند
طراحی دقیق و استاندارد کاتالوگ و بروشور نیازمند رعایت برخی اصول و نکات مهم و کاربردی است که باید توسط مراکز چاپ در نظر گرفته شوند. از آنجا که این دو ابزار مستقیما دست بهدست میشوند و قابل لمس هستند، باید قدرت جذب مخاطب را داشته باشند. عدم توجه به این اصول تنها موجب هدر رفت وقت و سرمایه خواهد شد؛ بنابراین باید در این زمینه دقت زیادی را بهکار گرفت. از جمله اصولی که باید مراکز چاپ در تولید این محصول در نظر داشته باشند میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
تعیین هدف از طراحی
همانطور که پیش از انجام هر کاری باید هدف آن تعیین شود، طراحی کاتالوگ و بروشور هم به تعیین هدف نیاز دارد. کارشناسان و طراحان حاضر در مراکز چاپ با آگاهی کامل بر دلیل و هدف از نوع کاربرد این دو ابزار آنها را طراحی میکنند. کارفرما باید هدف از تولید این دو ابزار را بهدرستی برای طراحان شرح دهد تا آنها بر این اساس طراحی را شروع کنند. توجه به سلایق و خواستههای مشتری از جمله مهمترین نکاتی هستند که باید در این زمینه به آنها توجه شود؛ بنابراین جهت طراحی و تولید یک محصول با کیفیت و ماندگار باید هدف را تعیین و براین اساس دست به طراحی زد. یک مرکز چاپ ماهر و با تجربه با در نظر داشتن این اصل تمام مراحل چاپ و تولید را پشت سر میگذارد.
بهکارگیری خلاقیت
در دنیای صنعتی امروز تنوع و خلاقیت در بالارفتن فروش محصول و محبوبیت برند حرف اول را میزند. یک مرکز چاپ با سابقه بالا بر این اصل اشراف کامل دارد؛ بنابراین از طراحان حرفهای و خلاق کمک میگیرد. رعایت خلاقیت نه تنها موجب زیباترشدن کاتالوگ و بروشور خواهد شد، بلکه مخاطب بیشتری را به آن جذب میکند. بدون شک جذابتر دیدهشدن برند آن هم به کمک ابزارهای بازاریابی در عین افزایش مخاطب فروش بیشتر را بهدنبال خواهد داشت. استفاده از طرحهای هندسی، اشکال خاص، ترکیب رنگها بهصورت ماهرانه و همینطور کاربرد تصاویر گرافیکی چشمگیر از اثرگذاری قابل توجهی بر ذهن مخاطب برخوردار هستند. طراحان با سواد و با تجربه بهخوبی میدانند که برای هر کاتالوگ یا بروشوری باید از چه اصولی استفاده کرد تا خلاقیت محصول را به سطح بالایی برساند؛ پس بهتر است این کار را به مراکز شناخته شده و معتبر سپرد.
توجه به سایز و ابعاد محصول
بروشور و کاتالوگ در سایز و ابعاد مختلفی قابل طراحی و تولید است، هر چند که این دو ابزار بهصورت استاندارد در سه لت تولید میشوند. بسته به نیاز و سلیقه کارفرما میتوان آنها را در هر سایزی چاپ و تولید کرد که بدون شک این کار با کمک یک متخصص حرفهای به بهترین نحو صورت میگیرد. مهمترین نکتهای که در این اصل باید رعایت کرد میزان اطلاعات مورد نیاز قابل چاپ در کاتالوگ و بروشور است که اندازه آنها را تعیین میکند. اینکه چه حجم از اطلاعات و تصاویر و با چه کیفیتی در این دو ابزار بهکار برده شوند یکی از مهمترین مواردی است که باید مد نظر قرار داد. بهعلاوه نحوه و محل توزیع هم از دیگر نکاتی است که در سایز و ابعاد آنها تاثیرگذار خواهد بود. برای مثال بروشور یا کاتالوگهایی که پست میشوند را باید در ابعاد کوچکتری تولید کرد تا بهراحتی در پاکتنامه قرار بگیرند.
استفاده از فونت مناسب
استفاده از فونتهای زیبا و چشمگیر یکی از عوامل تاثیرگذار در دیدهشدن کاتالوگ یا بروشور بهشمار میرود. فونت انتخابی باید با هدف و نوع سازمان مورد نظر همخوانی داشته باشد تا جذابیت و خوانایی آن را بهطرز قابل توجهی بالا ببرد. این اصل بهکمک مراکز چاپ متخصص و طراحان کاربلد به درستی صورت میگیرد.
کاربرد درست لوگو
درج درست لوگو در ابزارهای تبلیغاتی از جمله بروشور و کاتالوگ اهمیت زیادی دارد و باید توسط یک طراح حرفهای صورت گیرد. انتخاب جایگاه مناسب لوگو نه تنها زیبایی آن را دو چندان خواهد کرد، بلکه برند و کسبوکار مورد نظر را حرفهای نشان میدهد. عدم تکرار بیش از حد لوگو در بخشهای مختلف این دو ابزار هم خود یک اصل مهم و قابل توجه در طراحی آنها است. بهتر است لوگو در صفحه و لت اصلی بروشور یا کاتالوگ و در صفحه پایانی درج شود، این کار مانع شلوغشدن صفحات خواهد شد و از طرفی زیبایی بیشتری برای آنها فراهم میکند.
استفاده از متریال مناسب
مراکز شناخته شده و معتبر چاپ بهخوبی میدانند که استفاده از متریال و کاغذ مناسب و استاندارد در ساخت کاتالوگ و بروشور چه تاثیر عمیقی بر جذب مخاطبان دارد. کاغذ بیکیفیت نه تنها ظاهر این دو محصول را زشت و غیر قابل تحمل میکند، بلکه از میزان اثرگذاری آن میکاهد. انتخاب نوع کاغذ و چگونگی کاربرد آن در لتهای کاتالوگ و بروشور بسته به نظر طراح حاضر در مرکز چاپ دارد، بنابراین در انتخاب این مراکز باید دقت زیادی را بهکار گرفت.
رعایت اصول نگارشی
از دیگر مواردی که اهمیت زیادی در جذابتر دیدهشدن کاتالوگ و بروشور دارد، رعایت اصول نگارشی است. این امر در بسیاری از مراکز چاپ رعایت میشود و توس افراد متخصص در این حوزه صورت میگیرد. چنانچه از بهترین متریال و اصول در چاپ این دو ابزار استفاده شود، اما از رعایت اصول نگارشی خبری نباشد، بدون شک جذابیت آنها بهطرز قابل توجهی پایین خواهد آمد. این یک اصل مهم و پایدار در طراحی و تولید انواع کاتالوگ و بروشور است که باید در نظر گرفته شود و از عهده یک مرکز با تجربه و معتبر بر میآید.
ویژگیهای یک مرکز چاپ معتبر و با تجربه
در زمان انتخاب یک مرکز معتبر باید دقت زیادی به خرج داده شود. چنین مرکزی از ویژگیهای زیر برخوردار است:
قیمت رقابتی مناسب
کاربرد متریال با کیفیت و ماندگار
کاربرد قالبهای استاندارد و مورد پسند کارفرما
زمانبندی مناسب
استفاده از طرحهای خاص و منحصربهفرد
شبکه چاپ، مرکزی با سابقه طولانی و تجربهای ارزشمند
همانطور که پیشتر اشاره شد چاپ کاتالوگ افست اختصاصی و بروشور به صورت حرفهای و کاربردی از پس یک مرکز معتبر بر میآید. شبکه چاپ کاتالوگ به عنوان یکی از این مراکز محبوب و با سابقه در ایران به تولید محصولات و ابزارهای بازاریابی از جمله کاتالوگ و بروشور میپردازد و از عملکرد خوبی در این حوزه برخوردار است. این مرکز با کاربرد متریال استاندارد و با کیفیت، طراحیهای دقیق و جذاب، قیمت مقرون بهصرفه و .... از جمله مراکز شناخته شده در حوزه چاپ کاتالوگ و بروشور بهشمار میرود. با کمک طراحان ماهر و حرفهای در این مرکز میتوان از محصولاتی منحصربهفرد و محبوب را در کسبوکار خود بهکار گرفت. این مرکز در دو زیر مجموعه زیر به عرضه خدمات میپردازد:
- Shprint.ir
مرکز خدمات چاپ شبکه چاپ و تبلیغات در این حوزه به ارائه خدماتی مانند طراحی و چاپ، لیتوگرافی و عملیات پیش از چاپ و خدمات چاپ افست میپردازد. این مجموعه با تولید محصولاتی مانند انواع سربرگ و پاکت، کارت ویزیت، بروشور و کاتالوگ، عکاسی صنعتی، تهیه فیلم بهصورت زینک، تولید ست اداری، تراکت، جعبه و... به فعالیت میپردازد.
- shcatalog.ir
طراحی انواع کاتالوگ تبلیغاتی با رعایت اصول مناسب و فضای رقابتی در دنیای کسبوکار یکی از ویژگیهای شبکه چاپ بهشمار میرود. جذابیت و خلاقیت، محتوای موثر، هویتسازی، خلق پیام و کاربرد المانهای ماندگار از مزایای چاپ کاتالوگ در این مجموعه از شبکه چاپ محسوب میشوند. طراحی انواع کاتالوگ تبلیغاتی در حوزههای آرایشی و بهداشتی، معماری، پوشاک و لباس، رستوران و فست فود، پزشکی، فرهنگی و هنری، مواد غذایی، ساختمانی و... از دیگر عملکردهای این مرکز شناخته میشوند.
راههای ارتباطی با شبکه چاپ را فراموش نکنید:
شماره دریافت سفارشات در واتس اپ و تلگرام: ۰۹۳۷۱۶۵۳۰۵۰
شماره تلفن کارگاه: ۷۱۳۳۳۳۴۴-۰۲۱
آدرس کارگاه تولیدی: تهران، میدان بهارستان، خیابان ظهیرالاسلام، نرسیده به چهارراه مصباح، پلاک ۱۷۴، طبقه اول، واحد ۱
آدرس دفتر مرکزی: تهران، میدان بهارستان، خیابان ظهیرالاسلام، خیابان درویش غربی، پلاک ۱۸، طبقه اول، واحد
- انتهای رپورتاژ آگهی