به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجتالاسلام عباس ابراهیمی در همایش ملی حکمرانی دینی، سیاستگذاری علم و فرهنگ بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب که امروز در سالن شیخ طوسی(ره) دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد با اشاره به چهلمین سالگرد تاسیس شورای انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام(ره) گفت: شورای تخصصی حوزوی در تلاش است مشارکت نظاممند و اثرگذار فاضلان و نخبگان حوزوی را از روشهای مختلف مانند برگزاری جلسههای هماندیشی، اعزام نماینده شورای حوزوی، تهیه طرحهای پژوهشی، نقد و ارزیابی طرح نامهها و تعامل با مجموعهها، موسسهها و مراکزی حوزوی افزایش دهد.
وی افزود: برگزاری نشستهای علمی، گفتمانسازی، ارائه نظر کارشناسی برای پیشنویس سندهای تهیه شده، بستههای سیاستی و راهبردی در ستادهای چهارگانه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز از دیگر اقدامها برای انجام این مشارکت میباشد.
دبیر شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: به جهت اینکه بتوانیم در این حوزه ماموریتی تاثیرگذار باشیم، مقرر شد تا در آستانه چهل سالگی تاسیس شورای انقلاب فرهنگی و هجدهمین سال، تشکیل شورای تخصصی حوزوی، همایشی را با عنوان حکمرانی دینی و سیاستگذاری علم و فرهنگ مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب برگزار کنیم.
ابراهیمی بیان کرد: برای این همایش، 12 نشست با موضوعها و محورهای گوناگون با حضور اندیشمندان، صاحبنظران و مشارکت نهادها و مجموعههایی که دارای ماهیت حقوقی و مردمی حوزوی هستند، ترتیب یافت.
وی یادآور شد: در این نشستها ضمن بررسی مسائل و ارائه صورتبندی دقیق از مسائلی که در حوزه ماموریتی شورای حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح است، تلاش شد تا ناظر به موضوعهای تخصصی از صاحبنظران، کنشگران و فعالان نیز دعوت شود تا گفتوگوی 2 جانبهای شکل بگیرد و بتوانیم برای رسیدن به تحقق حکمرانی دینی مطلوب و تحقق منویات و رسالتی که از سوی رهبر انقلاب بر عهده شورای تخصصی گذاشته شده، گامهای موثری برداشته شود.
دبیر شورای حوزوی انقلاب فرهنگی در پایان بیان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی، شورای سیاستگذاری حوزه علمیه خواهران، جامعه المصطفی العالمیه، دانشکده دین و رسانه، آستان مقدس مسجد جمکران، کتاب جمکران، پژوهشکده زن و خانواده، بنیاد علمی و مرکز پژوهشهای آستان قدس رضوی قم، دانشگاه باقرالعلوم(ع) و مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی، بیشترین همکاری و تعامل را در برگزاری این همایش داشتهاند.
انتهای پیام/
∎