شناسهٔ خبر: 69983225 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افتتاح پل دوم تقاطع غیرهمسطح شهدای حرم احمدبن موسی؛ بزودی

شهردار کلان‌شهر شیراز از توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی شیراز با افتتاح تقاطع غیر همسطح شهدای حرم احمدبن موسی «ع» خبرداد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،وی گفت: پل دوم این طرح در چند روز آینده افتتاح می‌شود.

 محمدحسن اسدی ادامه داد:با بهره‌برداری از این تقاطع غیر همسطح، شهروندان شیرازی شاهد ارتقا و تقویت زیرساخت‌های ترافیکی در کلان‌شهر شیراز بویژه جنوب شرقی این کلان‌شهر خواهند بود.
شهردار کلان شهر شیراز در ادامه با بیان اینکه پل شماره یک، کمربندی به بولوار احمدبن موسی «ع» به طول ۱۱۰۰ متر و عرض ۱۲ و نیم متر این پل دارای ۲۰ دهانه، ۵۲ عدد ستون و بر روی ۱۳۶ عدد شمع قرار گرفته است، گفت: این طرح پس از طی مراحل مختلف عمرانی، عملیات اجرایی آن کاملاً به اتمام رسیده و در روز‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
محمد حسن اسدی به انجام عملیات بتن‌ریزی بیش از ۳۵۰۰ مترمکعب عرشه پل‌های تقاطع غیرهمسطح شهدای حرم احمد بن موسی «ع» طی ۳۶ ساعت اشاره کرد و افزود: با اجرای این حجم از بتن‌ریزی، رکورد ملی حجیم‌ترین بتن‌ریزی تقاطعات شهری در کشور شکسته شد.
اسدی با بیان اینکه تقاطع غیرهمسطح شهدای حرم احمد بن موسی «ع» از سه بخش مختلف تشکیل شده که شامل پل روگذر احمدبن موسی «ع»، تقاطع نواب صفوی و پل نواب جنوبی است تصریح کرد: پل سوم این طرح در دهه فجر سال گذشته به بهره برداری رسید و پل شماره دو آن (بولوار نواب صفوی به مهدی آباد) نیز شامل دو عرشه موازی به طول ۱۴۸ متر، عرض ۱۴ و نیم متر در ۵ دهانه که بر روی ۹۶ عدد شمع و ۲۴ ستون اجرا شده و در حال حاضر حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در تلاش هستیم پل سوم نیز تا پایان سال جاری افتتاح شود تا بتوانیم کل تقاطع غیر همسطح شهدای احمد بن موسی «ع» را به بهره‌برداری برسانیم.
شهردار شیراز با بیان اینکه در احداث این تقاطع بزرگ مقیاس هزینه‌های زیادی صرف عملیات اجرایی، تملکی و جابجایی تاسیسات شده، افزود: تکمیل رینگ پیرامونی جنوب شرقی به شمال غربی شیراز، کاهش بار ترافیکی بلوار رحمت با اتصال این بولوار به بزرگراه امام خمینی (ره) (کمربندی شیراز)، دسترسی به بولوار مدرس و فرودگاه شیراز و کاهش تصادفات و ایمنی در تردد شهرک‌های مجاور کمربندی و دسترسی شهرک‌های جنوبی که در جنوب این تقاطع قرار گرفته‌اند به مسیر‌های شمال شهر شیراز و همچنین حذف دوربرگردان‌های ناایمن همسطح در کمربندی از جمله اهداف اجرای این طرح است.