شناسهٔ خبر: 69962885 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قدس | لینک خبر

تولیت آستان قدس رضوی در بازدید از مجموعه خدمتی شمیم رضوان مطرح کرد

مطالعه و آراستگی؛ دو لازمه خدمت در آستان حضرت‌رضا(ع)

تولیت آستان قدس رضوی از مجموعه خدمتی شمیم رضوان «گل متبرک» بازدید کرد و به بررسی روند خدمت‌رسانی در سایر بخش‌های حرم مطهر رضوی پرداخت.

صاحب‌خبر -

تولیت آستان قدس رضوی در جمع خادمان شمیم رضوان حرم مطهر امام رضا(ع) گفت: بخشی از ساعات خدمت خادمان باید به مطالعه اختصاص یابد. مطالعه زندگی‌نامه امامان، احادیث و سخنان آنان و به‌ کارگیری این آموزه‌ها در زندگی روزمره برای حفظ کیفیت و عادی نشدن خدمت ضروری است و باید به طور مستمر انجام شود.
آیت‌الله مروی در ادامه افزود: تمامی امور مربوط به حرم مطهر باید در اوج نظم و آراستگی انجام شود و خادمان نیز باید از نظر ظاهری آراسته باشند؛ رعایت آداب ظاهری و حضور با وضو و طهارت در این حرم مطهر از ملزومات احترام به ولی خدا و این مکان مقدس است.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به نقش اهل بیت(ع) در کسب رضایت از پروردگار اظهار کرد: امام رضا(ع) واسطه جلب رضایت خداوند هستند. اگر امام رضا (ع) از کسی راضی باشد، خداوند نیز از او راضی خواهد بود. بنابراین جلب رضایت حضرت رضا(ع) راهی برای کسب رضایت خداوند و رسیدن به کمال و سعادت است و راه جلب رضایت این امام رئوف(ع)، اخلاص و عمل به دستورات دینی و آموزه‌های اهل بیت(ع) است.
آیت‌الله مروی در بخشی از سخنانش در دیدار خادمان شمیم رضوان حرم مطهر امام رضا(ع) با اشاره به پرسش برخی از افراد گفت: برخی می‌پرسند چرا درب‌های حرم منور و سنگ‌ها را می‌بوسید؟ بله، آن درب وقتی اینجا نبود، بوسیدن نداشت، اما وقتی به این حرم مطهر آمد و انتساب به این مکان مقدس و به این شخصیت بزرگ، ولی‌الله و حجت‌الله پیدا کرد، مقدس و مبارک می‌شود و بوسیدن دارد. ما درب را نه به عنوان درب بلکه به‌ عنوان نشانه‌ای از انتساب به ولی‌الله می‌بوسیم. وقتی شیئی به حجت‌الله انتساب پیدا کرد، مقدس و محترم می‌شود.