شناسهٔ خبر: 69953351 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

« اصفهان من + ۲۲۰» نقشه راه و نماد هوشمندسازی است

اصفهان- مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان گفت: برنامه «اصفهان من + ۲۲۰» نقشه راه و نماد هوشمندسازی امور در مدیریت شهری است‌.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سعید فردانی در نشست خبری که پیرامون رونمایی از «طرح اصفهان من + ۲۲۰» و درگاه الکترونیکی جدید شهرداری اصفهان برگزار شد، با اشاره به اینکه هوشمندسازی یک رویکرد است که باید به‌سوی آن حرکت کنیم، اظهار کرد: شهرداری هوشمندسازی را در دو بعد ملموس معرفی کرد، یکی برنامه «اصفهان من» و دیگری سکوی شهر هوشمند است.

وی افزود: اگر قرار است مدیریت شهر و شهروندان موضوعی به نام هوشمندسازی را در سطح تحول دنبال کنند، همه باید به یک صورت به آن موضوع نگاه و به هم کمک کنند.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با بیان اینکه برنامه «اصفهان من» با رویکرد ارائه خدمات در فضای مجازی راه‌اندازی شده است، ابراز کرد: سکوی شهر هوشمند در سطح شهر در موضوعات مختلفی همچون هوشمندسازی چراغ راهنمایی، هوشمندسازی آبیاری فضای سبز یا نظارت تصویر هوشمند دارد.

فردانی ادامه داد: فرایند هوشمندسازی با رعایت‌نکردن الزامات مدیریتی شکست می‌خورد، از این رو در این راستا اگر مردم و مخاطبان آگاه یا همراه نباشند، این رویکرد موفق نخواهد بود، بنابراین باید علاوه بر آگاه‌سازی، فضای بازخورد ایجاد شود.

به گفته وی، برنامه «اصفهان من» مخاطب‌محور است و ۶ مخاطب دارد و شهروندان، گردشگران، ارباب‌رجوع، پیمانکاران، کارکنان و بین سازمانی ۶ مخاطب برنامه اصفهان من هستند.

فردانی با اشاره به زیرساخت برنامه اصفهان من گفت: صفر تا صد نمونه‌های تجربه شده در دنیا در بخش سرویس‌ها را بررسی کردیم، در این راستا اقتضائات بررسی شد و زیرساخت‌ها را طراحی کردیم.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با اشاره به ۱۵۰ خدمت، ۱۴ زیر ساخت و دیگر امکانات فنی و سازمانی این برنامه ادامه داد: منطقه غیرحضوری به‌عنوان یک پروژه برای فرایندها، ساده‌سازی، اجرا و تجربه تعریف کردیم تا در ۱۵ منطقه تسری دهیم.

فردانی با بیان اینکه نرم‌افزار اصفهان من یکی از نمادهای هوشمندسازی است، گفت: پیش از آنکه این نرم‌افزار اطلاع‌رسانی شود، در هفته نخست هفت هزار نفر از آن استفاده را آغاز کردند که نشان می‌دهد مردم برای دریافت خدمات به این بستر نیاز دارند.

وی با بیان اینکه برنامه «اصفهان من» یک نقشه راه است، اظهار کرد: اصرو پروژه خوبی بود که خوب اجرا نشد، این پروژه سرمایه‌گذاری بود و همه فرمان دست شهرداری نبود، اما معتقدم باید ایستاد، مشکلات را به‌نفع مردم در راستای رضایت مردم رفع کرد، در این راستا ۹ ذی‌نفع داخل و خارج از شهرداری این پروژه را از سال گذشته به میدان آوردیم.