شناسهٔ خبر: 69927741 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

رئیس مرکز نوآوری اتاق بازرگانی تهران: فیلترینگ زمینه ساز رانت و انحصار برای پلتفرم های داخلی بوده است

صاحب‌خبر -

شفقنا رسانه- رئیس مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران، گفت: در فضای غیر رقابتی هیچ کدام از عناصر بازار و اقتصاد سالم شکل نمی‌گیرد، لذا با تحریم و فیلترینگ هم رانت و انحصار برای پلتفرم های داخلی مهیا شده است و آنچه طی این سال‌ها شاهد بودیم حضور پلتفرم های داخلی عموما بی کیفیت بوده است که نیازی به جلب رضایت مشتری نداشته اند و بعضا هم به دنبال دریافت تسهیلات بوده اند.

به گزارش شفقنا رسانه سحر بنکدارپور، رئیس مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون رشد و توسعه برخی پلتفرم های داخلی در فضای غیر رقابتی و در سایه فیلترینگ، گفت: اگر فضای رقابتی وجود نداشته باشد، هیچ کدام از عناصر بازار و اقتصاد سالم شکل نمی گیرد، همانطور که در صنعت خودروسازی، رقابت را از بین برده اند و انواع مختلف خودروهای بی کیفیت داخلی در بازار وارد شده است.

وی ادامه داد: در رابطه با پلتفرم ها نیز با یک محاسبه ساده مشخص است که تعداد افرادی که از پلتفرم های داخلی در شرایط تحریم و فیلترینگ استفاده می کنند چقدر است و در همین شرایط، تعداد افرادی که از پلتفرم های خارجی استفاده می کنند چه میزان است.

بنکدارپور، اظهار کرد: تحریم ها و فیلترینگ باعث می شود که فاصله بین مردم و دولت بیشتر شود و در همین راستا اعتماد مردم هم از بین می رود و همین عدم اعتماد و لجبازی باعث می شود که مردم به پلتفرم های خارجی روی آورند و در نهایت هم سطح کیفی خدمات تنزل می‌یابد.

رئیس مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران، خاطرنشان کرد: در پلتفرم های داخلی نمی‌توان کیفیت پلتفرم های خارجی را دید؛ چراکه عموما داخلی ها با رانت در این فضای بدون رقابت حضور می‌یابند و تسهیلات دریافت می کنند و نیازی به ارتقای کیفیت هم نمی‌بینند.

بنکدارپور، تصریح کرد: وقتی فضای رقابتی نباشد، این رویه به وجود می آید، اما در فضای رقابتی سعی می شود از ابزارهای به روز و تکنولوژی روز و کیفیت بالا استفاده شود تا محصولی ارائه دهند که جذب مخاطب افزایش یابد، اما در غیر این صورت نیازی به رضایت مشتری نمی‌بینند و نوآوری هم در کار نخواهد بود، لذا کیفیت پایین ارائه می شود.

رئیس مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران، در پایان خاطرنشان کرد: در این رویه سیستم رگولاتوری وجود ندارد و سرویس دهندگان هم به فکر مشتری و مصرف کننده نیستند، لذا می‌توان گفت که با توجه به شرایط موجود و ادامه فیلترینگ، نمی‌توان آینده روشنی در حوزه پلتفرم ها متصور بود.