شناسهٔ خبر: 69922626 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

گفت‌وگو با امیر رضا روئین، قهرمان تکواندو المپیک دانش‌آموزی

از سودای قهرمانی المپیک دانش‌آموزی تا نمرات درخشان در مدرسه استعدادهای درخشان

امیر رضا روئین، یکی از قهرمانان تکواندوی المپیک دانش‌آموزی است که از بین نمایندگان ۷۱ کشور دنیا موفق به کسب مدال طلا شده است.

صاحب‌خبر -

روئین، دانش‌آموز پایه دوازدهم مدرسه استعداد درخشان شهید شهید مدنی ناحیه ۴ تبریز است که رشته تکواندو را از سال ۹۴ شروع و تا به الان به صورت حرفه‌ای دنبال کرده است.

به گزارش ایسنا، او معلم ورزش پایه اول ابتدائی‌اش را در ورودش به این مسیر موثر می‌داند و می‌گوید: معلم ورزشم با توجه به استعداد و فیزیک بدنی که داشتم، من را تشویق به انتخاب و شروع فعالیت در این رشته کرد.

روئین با اشاره به نحوه انتخابش برای ورود به تیم ملی دانش‌آموزی بیان می‌کند: در ابتدا عضو تیم ملی جمهوری اسلامی ایران و عازم مسابقات قهرمانی جهان بودم و سپس به دلیل هم‌گروهی با رژیم کودک‌کش صهیونیستی و برای حمایت از دانش‌آموزان و کودکان مظلوم فلسطین و غزه در این دوره از مسابقات شرکت نکردم و سپس برای شرکت در مسابقات المپیک دانش‌آموزی انتخاب شدم.

کسب عناوین و مدال‌های متعدد استانی، کسب سه عنوان قهرمان کشوری، کسب رتبه اول در در مسابقات لیگ برتر، راهیابی دوباره به تیم ملی و کسب مدال طلا در مسابقات المپیک دانش‌آموزی از جمله افتخارات این دانش‌آموز ورزشکار بوده و امیر رضا فعالیت‌های آموزشی و درسی و ورزشی را توامان پیش برده و با کسب مدارج علمی بالا و معدل ۱۹.۵ در پایه دوازدهم توانسته است تحصیل، تهذیب و ورزش را در کنار هم عملی کند.

او در ادامه با تبیین سطح مسابقات المپیک دانش‌آموزی می‌گوید: سطح این مسابقات بالا بود و از ۷۱ کشور دنیا در آن حضور داشتند، حریفان همه آماده بودند و من در وزن ۶۸- کیلوگرم با نمایندگان مکزیک، مراکش و برزیل به رقابت پرداخته و اکثر حریفانم را با اختلاف چشمگیری از میدان به در کردم. بطوریکه حریف برزیلی‌ام از نظر بدنی و قدرت، قوی ‌تر از من بود و راند اول را با امتیاز ۳ بر ۲ و راند دوم را با اختلاف بالا شکستش دادم‌.

او می‌افزاید: به دلیل آمادگی بالا از نظر بدنی و تمرین زیاد، انتظار کسب مدال طلا و برنده شدن را داشتم. اخذ طلای المپیک هم سخت، اما ممکن است.

روئین بیان می‌کند: اصلی‌ترین مشوقم برای رفتن به سمت این ورزش پدرم بود و همیشه پا به پای من در تمامی مسابقات حضور می‌یافت. به هم ‌سالانم توصیه می‌کنم اگر کاری را شروع کردند، با وجود برخی شکست‌ها تا آخر ادامه دهند. درس و ورزش می‌توانند مکمل هم باشند و با کمی تلاش بیشتر می‌توان هم درس خواند و هم ورزش را دنبال کرد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی تحصیلی‌اش می‌گوید: روزی شش ساعت (سه ساعت صلح، سه ساعت شب) تمرین می‌کنم و با توجه به تحصیلم در رشته انسانی، آشنایی‌ام با شغل معلمی و فرهنگی بودن مادرم و داشتن توانایی ارتباط‌گیری مناسب با بچه‌ها قصد ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان و رشته تربیت بدنی را دارم. 

از سودای قهرمانی المپیک دانش‌آموزی تا نمرات درخشان در مدرسه استعدادهای درخشان

انتهای پیام