شناسهٔ خبر: 69922131 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ویترین روزنامه ها/ هشدار «جام جم» نسبت به آسیب های احتمالی تهیه کلیپ های دوربین مخفی توسط برخی از بلاگرها/ تاکید «رسالت» بر ضرورت اتخاذ تدابیری برای عدم محرومیت معلولان از گردشگری

صاحب‌خبر -

شفقنا رسانه_ صفحه یک روزنامه‌ها به عنوان ویترین در مقابل چشم خواننده است به همین جهت انتخاب تیتر، عکس و مطالب فرعی در این صفحه اهمیت زیادی دارد تا خواننده را به داخل متن بکشاند و همراه خود کند. در این گزارش سعی کردیم با نگاهی به روزنامه‌های امروز، آن‌هایی که دارای مطالب خوب و مخاطب محور و یا محل نقد و بحث هستند، مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش شفقنا رسانه، «شلیک مخفی به حریم شهروندان» تیتر روزنامه جام جم است که در گزارشی نسبت به آسیب های احتمالی تهیه کلیپ های دوربین مخفی توسط برخی از بلاگرها هشدار داد و نوشت: «این حرف که وضعیت فضای مجازی در ایران، به شکل عجیبی رها ودرمعنای دقیق کلمه، بلبشوست، سخن تازه‌ای نیست. خیلی از ما بارها با محتواهایی در شبکه‌های اجتماعی رو‌به‌رو شده‌ایم که ناخودآگاه از خودمان پرسیده‌ایم واقعا هیچ‌یک از مسؤولان یا دلسوزان مملکت، این محتواها و مطالب را نمی‌بینند؟ تولید محتوا برای فضای مجازی، چنان از قاعده خارج شده که دیگر نمی‌توان برای ولنگاری و ابتذال در این فضا، حد توقفی قائل شد. اساس این‌گونه تولید محتواها فقط بر یک اصل استوار است:هرکاری بکن تا دیده شوی.«اقتصادِ توجه» به یک اصل بنیادین در فضای مجازی تبدیل شده است. براساس این اصل، کسی موفق‌تر است و بیشترازمنافع فضای مجازی بهره‌مند می‌شود که بیشتر دیده شود.این گفته به این معناست که موفقیت درچنین فضایی دربیشتر مواردهیچ ربطی به ارزش،اعتبار و کیفیت محتوا ندارد بلکه کمیت بازدید و در معرض تماشا قرارگرفتن است که موفقیت را معنا می‌کند. به‌همین دلیل است که شبکه‌های اجتماعی این روزهاجولانگاه کسانی است که باترفندهای‌مختلف قصددارندتوجه دیگران رابه خودجلب کنند؛با نشان‌دادن اندام خود،مسخره‌کردن افرادواقوام به‌بهانه طنز،بی‌پروایی دربیان‌مسائل غیراخلاقی،ارائه تحلیل‌های غیرکارشناسانه درامور تخصصی حتی در مسائل مربوط به سلامت، افشاگری‌های بی‌سند و مدرک درباره زندگی شخصی افراد و… .»

«معلولان؛ ضلع مغفول در صنعت گردشگری» تیتر روزنامه رسالت است که در گزارشی بر ضرورت اتخاذ تدابیری برای عدم محرومیت معلولان از گردشگری تاکید کرد و نوشت: «نکته مهمی که کسب‌و‌کار‌های حوزه گردشگری باید به آن توجه کنند، طول مدت سفر افراد با نیاز ویژه است. این گروه‌ها به‌خاطر شرایطی که دارند معمولا زمانی طولانی‌تر را به نسبت سایر گردشگران در مقصد گردشگری سپری می‌کنند. درنتیجه تعداد شب‌های اقامت در هتل، تعداد وعده‌های غذایی موردنیاز و حتی تعداد اماکنی که از جاذبه‌های مقصد محسوب می‌شود، در سبد سفر این گروه بیش از دیگر گروه‌هاست و باید تسهیلاتی را برای این بخش در نظر گرفت اما مبتنی بر گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، سیاست‌گذاری در حوزه توسعه گردشگری داخلی دسترس‌پذیر در دهه‌های اخیر ناموفق بوده است و گردشگری را نمی‌توان به‌عنوان محصولی با‌کیفیت و در دسترس برای عموم جامعه قلمداد کرد. به همین علت افراد دارای معلولیت تقریبا هیچ استفاده‌ای از خدمات گردشگری نمی‌کنند و در وضعیت موجود سهم معلولان از صنعت گردشگری کشور بسیار ناچیز است، درصورتی‌که یک بازار بالقوه بزرگ وجود دارد که صنعت گردشگری تقریبا به‌طور کامل از آن غفلت کرده است. اگر بستر لازم برای ورود این جمعیت به بازار گردشگری و سفر فراهم شود، می‌تواند تحول عمده‌ای در این حوزه ایجاد کند، در همین حال کارشناسان معتقدند، گردشگری دسترس‌پذیر فرصت شرکت در فعالیت‌های گردشگری را برای همه افراد اعم از سالم و معلول با معلولیت دائم و موقت، سالمندان، زنان باردار و خانواده‌های دارای فرزند کوچک فراهم می‌آورد. »

در ادامه صفحه یک سایر روزنامه ها را ببینید….