یک طراح بازیهای رومیزی می گوید بسیاری از طراحان بازی در ایران هنوز با اصول علمی و استانداردهای جهانی طراحی آشنا نیستند و برگز بوتکمپ میتواند کمک کند با روشهای اصولی آشنا شوند.
به گزارش خبرگزاری سینا، آرمین مسرور برگزارکننده بوتکمپ طراحی بازی رومیزی با زیرنویس، گفت: بوتکمپ طراحی بازی رومیزی با زیرنویس که اولین جلسه آن ۲۴ آبان برگزار شد، بهطور خاص به آشنایی شرکتکنندگان با فرآیند طراحی بازی رومیزی از صفر تا صد میپردازد. این بوتکمپ بهصورت کارگاه و در شش جلسه ۳ ساعته برگزار میشود و هدف آن آموزش اصول و مراحل مختلف طراحی بازی، از جمله تیمسازی، انتخاب موضوع، طراحی اولیه بازی، تا ارائه نهایی آن به ناشران و تولیدکنندگان است. در این جلسات، علاوه بر آموزش تئوری، تجربههای عملی نیز به شرکتکنندگان منتقل خواهد شد.
وی افزود: به نظر میرسد این بوتکمپ برای کسانی که تازه وارد این حوزه میشوند، بسیار مفید است. یکی از ویژگیهای منحصر به فرد این بوتکمپ این بوده که بهطور همزمان به طراحان حرفهای و مبتدی کمک میکند. در بسیاری از دورههای مشابه، معمولاً فقط به تئوری و اصول طراحی پرداخته میشود، اما آنچه که ما در این بوتکمپ ارائه میدهیم، ترکیبی از آموزشهای علمی و تجربیات عملی است. هدف اصلی ما این است که طراحان بازیهای رومیزی با اصول علمی طراحی آشنا شوند و در همان حال، از تجربیات واقعی خود در استودیو «برد نویس» بهرهمند شوند. بهویژه آنکه بسیاری از طراحان بازی در ایران هنوز با روشهای علمی طراحی آشنا نیستند و در روند طراحی بازیهایشان دچار اشتباهات اساسی میشوند.
آرمین مسرور برگزارکننده بوتکمپ طراحی بازی رومیزی با زیرنویس
این طراح بازیهای رومیزی در ادامه گفت: این بوتکمپ به طراحان کمک میکند تا از اشتباهات رایج در فرآیند طراحی بازی جلوگیری کنند و به مسیر اصولی وارد شوند. ما در این بوتکمپ به طراحان نشان میدهیم که چگونه باید فرآیند طراحی را از ابتدا شروع کنند و در هر مرحله چگونه رفتار کنند تا به یک محصول نهایی موفق برسند. بسیاری از طراحان جوان، بهویژه در مراحل اولیه طراحی، به دلیل ناآشنایی با اصول علمی طراحی، دچار اشتباهاتی میشوند که منجر به مشکلات اساسی در روند طراحی بازیهایشان میشود. هدف این دوره این است که طراحان با روشهای درست آشنا شوند تا بتوانند بازیهایی با کیفیت طراحی کنند که قابل ارائه به ناشران باشند.
وی ادامه داد: یکی از نکات برجسته این بوتکمپ این است که برای تمامی سطوح مناسب است. خواه شرکتکنندگان مبتدی باشند یا حرفهای، این بوتکمپ میتواند برای هر دو گروه مفید واقع شود. به عبارت دیگر، حتی اگر فردی تازهکار باشد و هیچ تجربهای در طراحی بازی نداشته باشد، میتواند از این دوره بهرهمند شود. از طرفی، طراحان حرفهای هم میتوانند با شرکت در این بوتکمپ سطح مهارتهای خود را ارتقا دهند. این امر باعث میشود که بوتکمپ برای طیف وسیعی از طراحان جذاب و مفید باشد.
مسرور گفت: این بوتکمپ میتواند به طراحان در سطوح مختلف کمک کند. اولین جلسه بوتکمپ با استقبال بسیار خوبی همراه بود. ما این دوره را با حضور ۱۰ شرکتکننده آغاز کردیم و خوشبختانه اولین جلسه بسیار موفقیتآمیز بود. شرکتکنندگان از این که چنین فرصتی برای یادگیری و ارتقای مهارتهای طراحی بازی در ایران فراهم شده بود، ابراز رضایت کردند. در این جلسه، شرکتکنندگان خود را معرفی کردند و در مورد علاقهمندیهایشان به طراحی بازی صحبت کردند. جالب این که برخی از شرکتکنندگان ایدههایی داشتند که تنها در حد موضوع بودند، اما با به اشتراکگذاری آنها با دیگران، گروههایی شکل گرفت که تصمیم به همکاری و طراحی بازیهایی با این ایدهها گرفتند.
وی افزود: یکی از ویژگیهای مهم این بوتکمپ این است که علاوه بر جنبه آموزشی، زمینهای را فراهم میکند که شرکتکنندگان با یکدیگر همکاری کنند و ایدههای خود را به اشتراک بگذارند. این همفکری و همکاری گروهی میتواند به طراحی بهتر و کارآمدتر بازیها منجر شود. ما در این بوتکمپ تلاش میکنیم که علاوه بر آموزش تئوری و عملی، امکان شبکهسازی و همکاری میان طراحان را نیز فراهم کنیم.
برگزارکننده بوتکمپ طراحی بازی رومیزی با زیرنویس گفت: این بوتکمپ میتواند تأثیرات مثبتی در صنعت بازیهای رومیزی ایران داشته باشد. بسیاری از طراحان بازی در ایران هنوز با اصول علمی و استانداردهای جهانی طراحی بازی آشنا نیستند. این بوتکمپ میتواند به آنها کمک کند تا با روشهای اصولی و علمی وارد این حوزه شوند و بازیهای بهتری بسازند. در نهایت، هدف ما این است که طراحان بازیهای ایرانی به سطحی برسند که توانایی رقابت در بازارهای جهانی را داشته باشند. این بوتکمپ میتواند به رشد و پیشرفت صنعت بازیهای رومیزی در ایران کمک شایانی کند.
مسرور در پایان گفت: امیدوارم این بوتکمپ بتواند به طراحان بازی در ایران کمک کند تا به سطح حرفهایتری برسند و در نهایت شاهد رشد بیشتر این صنعت در کشور باشیم.