شناسهٔ خبر: 69849060 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

لازمه غلبه بر توطئه های دشمن، جدی گرفتن مقوله تعلیم و تربیت است

حوزه/ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: از جمله مهم ترین الزامات غلبه بر توطئه ها و فتنه های دشمن در زمان کنونی، جدی گرفتن بیش از پیش مقوله تعلیم و تربیت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، در نشست صمیمانه با فعالان عرصه تعلیم و تربیت کشور ابراز داشت: هیچکدام از ما سال گذشته تصور نمی‌کردیم که شرایط منطقه و کشور به این شکل پیش برود و در جنگ همه جانبه این چنین قرار بگیریم. در چنین مقطعی که رویارویی ما با رژیم صهیونی به این مرحله رسیده، ما در سنگر تعلیم و تربیت در این جنگ ترکیبی وظایف جدی‌ای بر عهده داریم و اینکه نهادهای تربیتی در قرارگاه اصلی این جنگ ترکیبی لحاظ بشوند یا خیر، چیزی از وظیفه ما کم نمی‌شود.

وی افزود: ممکن است این جنگ از بعد نظامی شدت و ضعف یابد، اما بُعد جنگ روانی و افکار عمومی این جنگ حتماً در حال تقویت شدن است. باید به طور جدی به این فکر کنیم که در این جنگ چه بر سر عقاید و افکار نوجوانان می‌آید. به عقیده من اگر نوجوانان را جدی بگیریم می‌توانیم تغییراتی در بُعد روانی و اذهان عمومی این جنگ ایجاد کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین با اشاره به موقعیت حساس در میانه جنگ جبهه مقاومت با اسرائیل گفت: چنین جمع‌هایی نباید مقطعی شکل گیرند و باید با روندی متمرکز ادامه یابند تا بتوانیم با مطرح کردن ایده‌های مختلف و ارزیابی امکانات و ظرفیت‌های اجرایی و رصد ایده‌های متفاوت، کارهای خوب انتخاب شوند و برای اجرایی شدن آنها برنامه‌ریزی کنیم.

وی ادامه داد: مثلاً به نظر می‌رسد در مساله اعتکاف نوجوانان و دانش‌آموزان خوب عمل شده‌است و توانسته‌ایم روی افکار عمومی این قشر تأثیر بگذاریم. گمان می‌کنم ما می‌توانیم از ظرفیت نوجوانان دختر نیز در فضاهای تربیتی بهره بیشتری ببریم؛ چرا که دخترها به لحاظ خلقی و روحی می‌توانند تأثیر بیشتری بر اطرافیانشان بگذارند. لذا باید بدانیم در حوزه تعلیم و تربیت دانش آموزان دختر باید نکات بیشتری را مد نظر بگیریم.

حجت‌الاسلام و المسلمین قمی همچنین خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم که در این شرایط جنگی منطقه، هرکدام از ما شرعاً مسئولیتی داریم که باید به صورت جدی برای انجام آن اهتمام داشته باشیم. و نه تنها باید به هدایت و شکل‌دهی افکار عمومی نوجوانان فکر کنیم؛ بلکه باید از توان این قشر برای اثرگذاری روی سایر اقشار جامعه نیز بهره بگیریم.