پاسخ های نمایندگان عضو کمیسیون صنایع مجلس به استدلال های مدیر ایران خودرو درباره حرکت به سمت آزادسازی قیمت خودرو در کارخانه، مدیر ارشد آبی های جاده مخصوص را به نوعی خلع سلاح کرد.
آن طور که سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن خبر داد بعد از افزایش قیمت کارخانه ای خودرو، مدیران عامل ایران خودرو و سایپا مهمان این کمیسیون بودند.
یک مقام مسئول در سازمان حمایت گفت: در صورتی که قرارداد فروش منعقد شده خودروساز با مشتریان در قالب «تحویل فوری» و یا «فروش فوق العاده» باشد، خودرو مشمول هیچ گونه افزایش قیمتی نمی شود.
براساس اظهارات زهرا سعیدی مدیران خودروساز در این جلسه ایده فروش خودرو به قیمت های واقعی را مطرح کردند که نمایندگان عضو این کمیسیون در پاسخ گفتند زمانی قیمت خودروها میتواند واقعی شوند که حقوقها نیز واقعی شوند. چرا که درواقع اگر ما خودرو را به قیمت دلاری به مردم به فروش میرسانیم، مردم نیز باید به دلار حقوق و یارانه دریافت کنند.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن همچنین به سخنان مدیرعامل ایران خودرو اشاره کرد و گفت مدیرعامل ایران خودرو در ای جلسه تاکید کرد بیش از ۳۰۰ شرکت قطعهساز، طلبهای بالای از این خودروسازی دارند اما به دلیل بدهی که ایران خودرو به آنها دارد، این شرکتها در حال نابودی هستند. اما نمایندگان معتقد بودند این مسئله دلیلی بر خالی کردم جیب مردم نیست و بهیقین سوءمدیریت طی سال های گذشته منجر به ایجاد این مشکل شده است.
تعداد خودروهای داخلی و مونتاژی که به مرز یکمیلیارد تومان نزدیک شدهاند رو به افزایش است و با این شرایط، شاهد جابجایی در رده بندی قیمتی بازار خواهیم بود.
با توجه به پاسخ های اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس به نظر می رسد ایده مدیرعامل ایران خودرو برای مجاب کردن نمایندگان عضو کمیسیون درباره قیمت خودرو به نتیجه نرسید و نمایندگان کمیسیون صنایع و معادن علیمردان عظیمی را خلع سلاح کردند.
علاوه بر مدیران عامل ایران خودرو و سایپا، وزیر صمت، معاون شرکت ایدرو و نماینده دیوان محاسبات در جلسه درباره قیمت های جدید کارخانه ای خودرو در محل کمیسیون صنایع و معادن حضور داشتند.