طرفداری تایمز | اخیراً کوکاکولا برای کمپین تبلیغاتی کریسمس خود ویدئویی را منتشر کرده که تماماً با هوش مصنوعی تولید شده است.
ویدئوی تبلیغاتی کوکاکولا با هوش مصنوعی با واکنشهای شدیدی را از سوی کاربران مواجه شده است.
تبلیغات کوکاکولا تحت عنوان «جادوی تعطیلات در راه است» برگرفته از یک تبلیغ تجاری از همین برند است که در سال ۱۹۹۵ ساخته شده بود. در آن تبلیغ، انسانها، کامیونها و همه چیز واقعی بودند.
اما این تبلیغ در شبکههای مجازی و رسانههای اجتماعی واکنش تندی را در پی داشته است. برخی از افراد آن را «ترسناک»، «بیروح» و «غیر الهامبخش» دانستند و برخی دیگر معتقدند این تبلیغ اصلاً در حد شرکت کوکاکولا نبود. برخی از افراد نیز گفتهاند باید بپذیریم هوش مصنوعی قابلیت استفاده گستردهای دارد و میتواند جلوی هزینهها و رخت و پاشهای زیادی را بگیرد.
جان مورفی، رئیس و مدیر مالی کوکاکولا در بیانیهای به این موضوع پاسخ داد و گفت:
«ما همیشه در حال بررسی راههای جدید برای ارتباط با مصرفکنندگان و استفاده از رویکردهای مختلف هستیم. کوکاکولا همیشه به ایجاد بالاترین سطح همکاری خلاقیت انسانی و فناوری توجه خواهد کرد.»
آینده بازار در دستان هوش مصنوعی است
صاحبخبر -
∎