شناسهٔ خبر: 69829798 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

استاندار لرستان:

معرفی مفاخر استان در اعتلای هویت فردی و اجتماعی جامعه موثر است

حوزه/ شاهرخی گفت: شناخت مفاخر فرهنگی و هنری و تلاش برای الگوسازی آنها در اعتلای هویت فردی و اجتماعی جامعه بسیار موثر خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، سیدسعید شاهرخی استاندار لرستان عصر سه‌ شنبه در یکصد و سی‌ و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان که با دستور راهکارها و روش‌های ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی برگزار شد، اظهار داشت: هفته کتاب فرصت مغتنمی برای ترویج کتابخوانی در همه سطوح جامعه است.

وی با بیان اینکه علی‌رغم گسترش دسترسی‌ها به مطالب مختلف، هیچ چیز جای کتاب را نگرفته و نقش بی‌بدیل خود را همیشه ایفا می‌کند، افزود: کتاب حاصل اندیشه و تلاش سالیان سال محققین است که بسته به نوع نیاز مردم در اختیار آنها قرار می‌گیرد و به‌عنوان یک گنجینه عظیم می‌توان از آن بهترین بهره‌ها را برد.

وی با تاکید بر تلاش بیشتر برای گسترش فرهنگ و سرانه مطالعه در استان، گفت: لازم است آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها این فرهنگ را در میان نونهالان، نوجوانان و جوانان که اقشار پیشتاز جامعه هستند، تقویت کنند.

استاندار لرستان با بیان اینکه فرهنگ از بنیادی‌ترین موضوعاتی است که در تمام شئونات زندگی افراد تاثیر دارد، ابراز کرد: فرهنگ، ریشه بسیاری از هنجارها و ناهنجاری‌ها است.

شاهرخی با اشاره به موضوع فرهنگ عمومی و اهمیت آن، اظهار کرد: مجموع رفتارها، فرهنگ ما را تشکیل می‌دهد و این فرهنگ هرچقدر غنی‌تر باشد، تاثیرگذارتر است و در این رابطه وظیفه داریم با کار کارشناسی و دقیق، مطلوب‌ترین اقدامات و فعالیت‌ها را ترویج و نهادینه کنیم.

وی تاکید کرد: کمیته‌های شورای فرهنگ عمومی وظایف خود را اولویت‌بندی کنند و در جلسات آینده با برنامه‌ریزی بیشتر حضور داشته باشند.

استاندار لرستان، با اشاره به وجود ظرفیت‌های بزرگ فرهنگی و مفاخر گرانقدر در لرستان، گفت: شناخت مفاخر فرهنگی و هنری و تلاش برای الگوسازی آنها در اعتلای هویت فردی و اجتماعی جامعه بسیار موثر خواهد بود.

شاهرخی ابراز کرد: لازم است برنامه‌های فرهنگی مانند بزرگداشت مفاخر و چهره‌های برتر استان با هدف الگوسازی برای جوانان، نوجوانان و نسل آینده اجرا شود و در این زمینه پیشنهاد می‌شود کمیته‌ای با این هدف در استان تشکیل شود.

انتهای پیام. /