شناسهٔ خبر: 69813062 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

رادیو و تلویزیون

صداوسیما به استفاده مسئولان از زبان فارسی حساس است اما در آگهی هایش از «فلای‌تودی» «هوم‌کر»، «مای‌بیبی» استقاده می‌کند!

صاحب‌خبر -

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: سازمان صدا و سیما در بخش‌هائی از برنامه‌های خود به بررسی اظهارات مسئولین اجرائی کشور از دیدگاه «زبان معیار» می‌پردازد و به استفاده آنها از واژه‌های غیرفارسی حساسیت نشان می‌دهد که البته اقدام پسندیده‌ای به نظر می‌رسد.

ولی انتظار می‌رود که این حساسیت‌های لازم، نسبت به آگهی‌های پرتکرار صدا و سیما برای محصولات و شرکت‌های مختلف ازجمله «فلای‌تودی» «هوم‌کر»، «مای‌بیبی»، «دی‌پوینت» و امثال آن هم تسری یابد و صدا و سیما از پخش آگهی خودداری نماید. امید است مدیران صدا و سیما به این پیشنهاد به خاطر منافع مالی مرتبط با آن، بی‌اعتنائی نکنند.