شناسهٔ خبر: 69784597 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ماموریت‌های آتی و عملکرد بودجه‌ای سازمان تبلیغات در مجلس بررسی شد

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، جزئیات جلسه امروز این کمیسیون با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و معاونان وی را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدعلی یزدی‌خواه، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلام در تشریح نشست امروز (یکشنبه ۲۷ آبان ماه) این کمیسیون، گفت: در جلسه امروز در راستای اعمال نظارت‌های قانونی بر اماکن و دستگاه‌های اجرایی و با دعوت قبلی، میزبان حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و معاونان وی بودیم و طی یک نشست تقریباً سه و نیم ساعته موضوعات مربوط به این سازمان بحث و بررسی شد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: مأموریت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص توسعه فرهنگ اسلامی، جهاد تبیین، حوزه‌های رسانه‌ای، فضای مجازی، اعزام مبلغین، تربیت نیرو، مؤسسات قرآنی، هیئات مذهبی و مأموریت‌های پیش روی سازمان تبلیغات اسلامی به همراه عملکردهای بودجه‌ای این سازمان موضوع بحث نشست امروز کمیسیون بود.

یزدی‌خواه گفت: تأکید نمایندگان کمیسیون فرهنگی بر ضرورت انسجام هرچه بیشتر در خصوص اقدامات فرهنگی در کشور بود و آمادگی خود برای ایجاد هم‌افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی کشور در راستای اهداف برنامه توسعه هفتم و ضرورت‌های دیگر کشور را اعلام کردند.

وی با اشاره به گزارش عملکرد سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه‌های مختلف که در کمیسیون فرهنگی ارائه شد، اضافه کرد: فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه‌های هنری، فرهنگی، سینمایی، آثار ادبی به ویژه در حوزه ادبیات پایداری و مقاومت، بحث و برنامه‌های قرآنی تا حد زیادی قانع‌کننده بود و بر ضرورت تداوم و استمرار برنامه‌های فرهنگی که این سازمان در کشور دنبال می‌کرد مانند برنامه محفل و سایر برنامه‌ها تأکید شد.

به گفته نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ظرفیت و توان سازمان تبلیغات اسلامی از این میزانی که تاکنون ظاهر شده، بیشتر است اما گزارش‌های حال حاضر هم به مقدار زیادی قانع‌کننده است.

یزدی‌خواه ادامه داد: در جلسه امروز کمیسیون فرهنگی ضمن اینکه عملکرد، کارکرد و نحوه پذیرش دانشجوی دانشگاه سوره و تربیت نیروی هنری برای کشور هم مورد توجه و گفتگو بود، قرار بر این شد این جلسات استمرار داشته باشد و در یک جلسه ویژه موضوعات مرکز سوره که فعالیت‌های هنری و سینمایی سازمان تبلیغات را دنبال می‌کند، مورد توجه قرار گیرد.