به گزارش آریا به نقل از شهر، محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره ارائه طرح HOV و انتخاب بزرگراه همت به عنوان پایلوت اظهار کرد: در این طرح ما یک مسیری را در بزرگراه با علائم هشداردهنده جدا کرده و با نظارت تصویری تردد در آن را محدود به خودروهای پرسرنشین در ساعات اعلام شده می کنیم.
وی در توضیح بیشتر تاکید کرد: درواقع این محدوده از بزرگراه جداکننده نخواهد داشت. به این صورت که با علائم هشداردهنده به مردم اطلاع داده میشود که در ساعات خاص، یعنی پیک صبحگاهی و عصرگاهی تردد برای خودروهای پرسرنشین مثل ونها، اتوبوسها و سرویس ادارات امکان پذیر است تا در مسیر تعیین شده سریعتر حرکت کنند.
هرمزی با بیان اینکه اگر خودروهای شخصی و تکسرنشین در ساعات اعلامی در مسیر تردد کنند با نظارت تصویری جریمه خواهند شد، خاطرنشان کرد: قرار نیست کسی برای این طرح پولی پرداخت کند؛ این مسیر در ساعات خاص محدود به یک سری خودروهاست و اگر خودروهای دیگر وارد مسیر بشوند جریمه خواهند شد چون مسیر به خودروهای پرسرنشین اختصاص پیدا میکند.
معاون شهردار تهران تاکید کرد: بزرگراه همت به هیچ عنوان پولی نخواهد شد.
انتهای پیام/