شناسهٔ خبر: 69761101 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون وزیر آموزش و پرورش:

علوم آموزشی در مدارس باید پاسخگوی نیازهای دانش آموزان باشد

قزوین- معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش گفت: لازم است علومی که ضرورت ندارد برداشته شود و علوم مفید و به روز را آموزش دهیم که پاسخگوی نیازهای دانش آموزان و جامعه باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم احمدی لاشکی ظهر شنبه در همایش نومعلمان تمدن ساز، یاوران جبهه مقاومت در استان قزوین اظهار کرد: بیش از ۲ هزار و ۶۴۰ دانشگاه در کشور وجود دارد که تعداد آن از کشورهای چین و هند بیشتر است و در مواجهه با مسائل نمی‌توان در همان ابتدا نسخه ساخت دانشگاه را پیچید بلکه باید به خروجی دانشگاه دقت کرد تا دانشگاه‌ها بتواند پاسخگوی نیازهای روز جامعه باشد.

معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: دروس آموزشی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در حال اصلاح و بازنگری است اما لازم است علومی که ضرورت ندارد برداشته شود و علوم مفید و به روز را آموزش دهیم که پاسخگوی نیازهای دانش آموزان و جامعه باشد.

وی افزود: در حوزه آموزش در مدارس ضعف‌هایی نیز وجود دارد چنانچه در برخی مدارس شهرهای بزرگ کلاس‌هایی با ۵۰ دانش آموز وجود دارد که باید برای این وضعیت تدابیری لحاظ شود.

این مسئول ابراز کرد: در راستای ایجاد عدالت اجتماعی، ۳۹۱ مدرسه ابتدایی، چهار مدرسه متوسطه اول و ۱۱ مدرسه متوسط دوم با یک دانش آموز فعالیت دارند.

وی ادامه داد: در سه سال گذشته ۲۵۵ هزار ردیف استخدامی برای آموزش و پرورش گرفته شد که نیاز به برنامه ریزی‌های فرا وزارتخانه‌ای داشت، زیرا باید تمام تعهدات مالی و اعتباری ۳۰ سال خدمت معلمان در نظر گرفته می‌شد.

احمدی مطرح کرد: معلم اگر شایسته نباشد، تمام کتب و امکانات بی فایده است و باور داریم آموزگار می‌تواند جای خالی فضای آموزشی و کتب درسی را پر کند و در شرایطی که جهان در حال بیداری است معلمان باید حوادث روز را مانند جریان مقاومت را برای دانش آموزان تبیین کنند.

وی عنوان کرد: برای اینکه آموزش و پرورش دقیق‌تری داشته باشیم، سه شاخصه فضای آموزشی، محتوا و کتب مناسب درسی باید تأمین شود و در این بین نقش معلم بسیار حساس و کلیدی است.

وی در پایان گفت: در برنامه هفتم توسعه تعهداتی برای وزارت آموزش و پرورش دز نظر گرفته شده که ابتدا باید اعتبارات آن تأمین شود و در غیر این صورت کاری انجام نمی‌شود، به عنوان مثال در خصوص توسعه فضای آموزشی و سرانه فضای ورزشی تأکیدات ویژه ای وجود دارد و برای ۱۲۰ هزار مدرسه در کشور نیازمند تأمین اعتبار و بودجه هستیم.