شناسهٔ خبر: 69752517 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

ردیابی چمدان‌های گمشده با ویژگی جدید اپل

ویژگی جدید در اپلیکیشن Find My به کاربر این امکان را می‌دهد که مکان مورد گم‌شده را با یک شرکت هواپیمایی یا شخص مورد اعتماد به اشتراک بگذارد. با انتخاب گزینه Share Item Location لینکی ایجاد می‌شود که به شخص ثالث این امکان را می‌دهد تا مکان مورد نظر را برای مدت محدودی ببیند. در این گزارش آمده است که وقتی مورد مفقود شده به شما بازگردانده می‌شود، زمانی که مالک آن را متوقف می‌کند یا زمانی که اشتراک‌گذاری لینک منقضی می‌شود، لینک‌های مشترک کار نمی‌کنند.

صاحب‌خبر -

گم کردن چمدان یکی از وحشتناک‌ترین قسمت‌های سفر است، اما ردیابی چمدان گم‌شده با ویژگی جدید اپل، ممکن است آسان‌تر شود. بسیاری از مسافران قبلا شروع به قرار دادن دستگاه‌های ردیابی در چمدان خود کرده‌اند تا بتوانند مکان چمدان خود را در صورت مفقودی ببینند. اما فرودگاه‌ها اغلب نمی‌خواهند بدانند ردیاب‌ها چه می‌گویند، یا نمی‌توانند کاری با اطلاعات انجام دهند.

به گزارش سیتنا، با این حال، مسافرانی که از Apple AirTags استفاده می‌کنند به زودی می‌توانند دسترسی به اطلاعات ردیابی را به شخص ثالث بدهند. این به فرودگاه‌ها و خطوط هوایی اجازه می‌دهد تا در زمان واقعی به دنبال چمدان‌های گم‌شده بگردند. اپل ویژگی Share Item Location را به عنوان بخشی از سیستم عامل جدید iOS ۱۸.۲ معرفی کرد که دارای گزینه اشتراک‌گذاری شخص ثالث خواهد بود. این ویژگی جدید اکنون در اکثر مناطق جهان به عنوان بخشی از نسخه بتا iOS ۱۸.۲ در دسترس است که به زودی برای همه کاربران با آی‌فون Xs و نسخه‌های بالاتر به عنوان یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری در دسترس خواهد بود. 

ویژگی جدید در اپلیکیشن Find My به کاربر این امکان را می‌دهد که مکان مورد گم‌شده را با یک شرکت هواپیمایی یا شخص مورد اعتماد به اشتراک بگذارد. با انتخاب گزینه Share Item Location لینکی ایجاد می‌شود که به شخص ثالث این امکان را می‌دهد تا مکان مورد نظر را برای مدت محدودی ببیند. در این گزارش آمده است که وقتی مورد مفقود شده به شما بازگردانده می‌شود، زمانی که مالک آن را متوقف می‌کند یا زمانی که اشتراک‌گذاری لینک منقضی می‌شود، لینک‌های مشترک کار نمی‌کنند. لینک اشتراک‌گذاری‌شده پس از یک هفته منقضی می‌شود و کاربر می‌تواند ببیند چند نفر از این لینک بازدید کرده‌اند. 

طبق بیانیه مطبوعاتی، بیش از ۱۵ شرکت هواپیمایی در ماه‌های آینده find my را به عنوان بخشی از فرآیند خدمات مشتریان خود برای یافتن چمدان‌های نادرست پذیرش خواهند کرد. همچنین می‌توان آن را روی دستگاه‌های غیر اپل باز کرد، بنابراین شخصی که مانند کارمندی در میز هواپیمایی یا مرکز تماس، آی‌فون یا مک ندارد می‌تواند به شما کمک کند کالای گم‌شده خود را پیدا کنید. علاوه بر این، کاربر می‌تواند «نمایش اطلاعات تماس» را انتخاب کند که به هر تلفن یا تبلتی اجازه می‌دهد به آیتم گمشده متصل شود و وب‌سایتی را با اطلاعات بیشتر درباره آن باز کند. این به دیگران اجازه می‌دهد از طریق شماره تلفن یا آدرس ایمیل با صاحب مشکل در تماس باشند.

برچسب‌ها: