صاحب یک نمایشگاه در کردستان عراق، در آگهی یکی از خودروهای خود توصیفی را به کار برد که او را راهی زندان کرد.
رسانهها ی عراقی اعلام کردند، مسئولان امنیتی استان اربیل در کردستان عراق، یک نمایشگاهدار را که در آگهی خود ادعا کرد، تویوتا پیکآپی را ۲۲ بار فروخته و هر بار بعد از آن همسر خریدار این خودرو از دنیا رفته است.
این ویدیو در مدت زمان کوتاهی به پربازدیدترین ویدیو در عراق تبدیل شد.
بر اساس ادعای این نمایشگاهدار، این پیکآپ تاکنون ۲۲ بار به افراد مشتریان مختلف فروخته شده اما بعد از مرگ همسر خریدار مجدداً به دست او بازگشته است، همین امر باعث افزایش قیمت این خودرو شده و حتی به برخی از شوهران که میخواستند همسرشان بمیرد اجاره هم داده شده است.
بعد از انتشار این ویدیو، موجی از واکنشهای خشمآمیز در جامعه علیه این تعابیر شکل گرفت و بسیاری آن را نوعی اقدامی زنستیزانه توصیف کردند.
همین امر باعث شد تا اومید خوشناو، استاندار اربیل، شخصاً دستور اتخاذ تدابیر لازم علیه این نمایشگاهدار را صادر کند.
دلشاد شوکت، یکی از نزدیکان این نمایشگاهدار، در واکنش به دستگیری او به رسانهها گفت: مساله فقط یک شوخی بود، او فقط برای کسب بازدیدکننده بیشتر در شبکه مجازی این داستان را سر هم کرد و اصلاً تصور نمیکرد چنین تاثیری بر جامعه داشته باشد.
او در عین حال تایید کرد که این خودرو ۲۲ بار فروخته شده است اما فقط همسران سه نفر از مشتریانش بعد خرید خودرو فوت کردهاند.