طرفداری | پس از رونمایی فیفا از جام قهرمانی رقابتهای جام جهانی باشگاهها، جزئیات تازهای از آن منتشر شده است.
به گزارش تایمز؛ جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا، در اقدامی که تعجب بسیاری را برانگیخته، نام خود را دو بار بر روی عنوان قهرمانی جام جهانی باشگاهها حک کرده است. این جام طلایی که برای تورنمنت ۳۲ تیمی سال آینده در ایالات متحده طراحی شده، توسط جواهرساز لوکس Tiffany & Co ساخته شده است. سنگنوشته روی جام، با یک نقل قول از اینفانتینو، او را به عنوان «الهامبخش» این تورنمنت جدید معرفی میکند. همچنین امضای اینفانتینو به 13 زبان مختلف، از جمله یونان باستان و لاتین، روی جام دیده میشود. اینفانتینو به اندازه ژول ریمه که زمانی جام جهانی به نام او تغییر یافت، پیش نرفته است؛ با این حال، تکرار نام رئیس 54 ساله بر روی یک جام، آن هم به دو صورت مختلف، پرسشهایی را درباره خودشیفتگی و تمرکز بیش از حد بر فردگرایی در فیفا مطرح کرده است.
اینفانتینو در مصاحبهای با فیفا، این تورنمنت را «دگرگونکننده» توصیف کرده و بر اهمیت آن برای فوتبال باشگاهی در سطح جهانی تاکید کرده است. با این حال، منتقدان معتقدند که این تورنمنت بیشتر به نفع فیفا و شخص اینفانتینو است تا توسعه فوتبال باشگاهی.
نام اینفانتینو به عنوان بنیانگذار تورنمنت جدید فیفا روی آن حک شده است