به گزارش اطلاعات آنلاین، فقط دو مرورگر موبایل یعنی سافاری و کروم مطرح هستند و ۹۱ درصد از بازار جهانی را در اختیار دارند.
در اندروید سافاری وجود ندارد و بنابراین تنها نبرد واقعی برای کاربران تلفن همراه در آیفون رخ میدهد و این نبرد ناگهان تغییر کرده است، چراکه بهروزرسانی جدید غافلگیرکننده گوگل میلیونها کاربر را هدف قرار داده است.
اپل بارها به کاربران آیفون هشدار داده است که از کروم استفاده نکنند.
اپل میگوید کروم حریم خصوصی را رعایت نمیکند و کاربران را ردیابی میکند اما سافاری به حریم خصوصی اهمیت میدهد.
اما گوگل با تکیه به قابلیتهای نوین و عملکرد تلاش دارد سافاری را ضعیف نشان دهد و حالا با ۴ ویژگی میخواهد ۳۰۰ میلیون کاربر سافاری را جذب خود کند.
هیجانانگیزترین ویژگی جدید در بخش هوش مصنوعی است، با یک گزینه جدید برای استفاده از لنز درخشان Google «برای جستجوی همزمان با تصاویر و متن».
قبلاً میتوانستید یک عکس بگیرید یا از گالری خود آپلود کنید تا تصویری را با Google Lens در کروم در iOS جستجو کنید. اکنون، همچنین میتوانید کلماتی را به درخواست تصویری خود اضافه کنید تا همزمان با تصاویر و متن جستجو کنید. این به شما امکان میدهد جستجوهای پیچیدهتر و خاصتری را با نتایج مفیدتر و مرتبطتر انجام دهید.»
بهروزرسانی دوم در آی کلود با گزینهای برای ذخیره عکسها و فایلها در گوگل درایو است که اکنون میتوانید با ذخیره محتوا از وب در Drive و Photos مستقیماً از کروم در آیفون، فضای ذخیرهسازی دستگاه خود را آزاد کنید.
سومین ویژگی جدید، خرید آنلاین بهبود یافته با بینش قیمتی جدید است که فعلاً فقط در ایالات متحده فعال است.
گوگل میگوید «وقتی این ویژگی در دستگاه شما در دسترس است، هنگام مرور محصولات خاص، اعلان «توافق خوب» را درست در نوار آدرس خود مشاهده خواهید کرد. روی آن ضربه بزنید تا جزئیات مفیدی مانند تاریخچه قیمت، ردیابی قیمت و گزینههای خرید بیشتر را کشف کنید.»
یکپارچگی جدید و فشردهتر بین کروم و نقشه گوگل چهارمین قابلیت جدید است.
از قبل امکان مشاهده نقشه یک آدرس بدون جابجایی بین کروم و Google Maps وجود داشت و اکنون پیمایش از مرورگر شما حتی آسانتر میشود، وقتی در یک وبسایت هستید و آدرس یک مکان خاص را میبینید، همه شما باید روی آدرس ضربه بزنید ولی حالا میتوانید یک نقشه کوچک از مکان را مستقیماً در کروم مشاهده کنید.
به نظر میرسد گوگل قصد دارد میلیونها کاربر آیفون را در اکوسیستم ردیابی خود جذب کند و این فشار در کروم و سایر برنامه های آن، با استفاده از هوش مصنوعی به عنوان فریب، با این هدف سازگار است.
هدف گزارش شده گوگل افزایش سهم خود در آیفون از ۳۰ درصد به ۵۰ درصد است. ریاضیات ساده نشان میدهد حدود ۷۰۰ میلیون نفر از ۱.۴ میلیارد کاربر آیفون هستند و گوگل باید ۳۰۰ میلیون کاربر دیگر آیفون را برای استفاده از کروم تحت فشار قرار دهد تا بتواند به هدف خوددبرسد.
کروم بر دسکتاپ و اندروید تسلط دارد، فقط سافاری در اکوسیستم اپل است که ظاهراً آن را دور نگه میدارد. واگذاری زمین آیفون به گوگل درست در زمانی که رقابت هوش مصنوعی در حال افزایش است، حرکت بسیار بدی برای اپل به نظر میرسد، بنابراین انتظار داریم نبرد سافاری و کروم جلو رود و اپل پاسخ دهد.
در این مورد، اپل باید بر دو تهدید غلبه کند. اول، بر رگلاتورها و تنظیمکنندهها و دوم، در تمام پلتفرمهای دیگر کروم نشان داده است که کاربران بیشتر از ردیابی و حریم خصوصی به م و عملکرد اهمیت میدهند.
در ویندوز، جایی که کروم کاملاً تسلط دارد، مایکروسافت در حال مبارزه دائمی است تا کاربران کروم را به سمت Edge سوق دهد اما موفقیت بسیار کمی دارد.
یک پسزمینه دیگر نیز در این زمینه وجود دارد: جستجوی پیشفرض گوگل در سراسر آیفون اکنون در معرض تهدید قانونگذاران است. ممکن است لازم باشد کاربران را به کروم منتقل کند تا برتری جستجوی خود را حفظ کند و این ما را به مسئله واقعی آن می رساند - هوش مصنوعی به عنوان آینده جستجو.
در حال حاضر ChatGPT برای بهره برداری از اکوسیستم با ارزش آیفون اپل بهتر از گوگل است. این میتواند خبر بسیار بدی برای پلت فرم جستجوی پیشرو در جهان باشد.
به گزارش اطلاعات آنلاین، فقط دو مرورگر موبایل یعنی سافاری و کروم مطرح هستند و ۹۱ درصد از بازار جهانی را در اختیار دارند.
در اندروید سافاری وجود ندارد و بنابراین تنها نبرد واقعی برای کاربران تلفن همراه در آیفون رخ میدهد و این نبرد ناگهان تغییر کرده است، چراکه بهروزرسانی جدید غافلگیرکننده گوگل میلیونها کاربر را هدف قرار داده است.
اپل بارها به کاربران آیفون هشدار داده است که از کروم استفاده نکنند.
اپل میگوید کروم حریم خصوصی را رعایت نمیکند و کاربران را ردیابی میکند اما سافاری به حریم خصوصی اهمیت میدهد.
اما گوگل با تکیه به قابلیتهای نوین و عملکرد تلاش دارد سافاری را ضعیف نشان دهد و حالا با ۴ ویژگی میخواهد ۳۰۰ میلیون کاربر سافاری را جذب خود کند.
هیجانانگیزترین ویژگی جدید در بخش هوش مصنوعی است، با یک گزینه جدید برای استفاده از لنز درخشان Google «برای جستجوی همزمان با تصاویر و متن».
قبلاً میتوانستید یک عکس بگیرید یا از گالری خود آپلود کنید تا تصویری را با Google Lens در کروم در iOS جستجو کنید. اکنون، همچنین میتوانید کلماتی را به درخواست تصویری خود اضافه کنید تا همزمان با تصاویر و متن جستجو کنید. این به شما امکان میدهد جستجوهای پیچیدهتر و خاصتری را با نتایج مفیدتر و مرتبطتر انجام دهید.»
بهروزرسانی دوم در آی کلود با گزینهای برای ذخیره عکسها و فایلها در گوگل درایو است که اکنون میتوانید با ذخیره محتوا از وب در Drive و Photos مستقیماً از کروم در آیفون، فضای ذخیرهسازی دستگاه خود را آزاد کنید.
سومین ویژگی جدید، خرید آنلاین بهبود یافته با بینش قیمتی جدید است که فعلاً فقط در ایالات متحده فعال است.
گوگل میگوید «وقتی این ویژگی در دستگاه شما در دسترس است، هنگام مرور محصولات خاص، اعلان «توافق خوب» را درست در نوار آدرس خود مشاهده خواهید کرد. روی آن ضربه بزنید تا جزئیات مفیدی مانند تاریخچه قیمت، ردیابی قیمت و گزینههای خرید بیشتر را کشف کنید.»
یکپارچگی جدید و فشردهتر بین کروم و نقشه گوگل چهارمین قابلیت جدید است.
از قبل امکان مشاهده نقشه یک آدرس بدون جابجایی بین کروم و Google Maps وجود داشت و اکنون پیمایش از مرورگر شما حتی آسانتر میشود، وقتی در یک وبسایت هستید و آدرس یک مکان خاص را میبینید، همه شما باید روی آدرس ضربه بزنید ولی حالا میتوانید یک نقشه کوچک از مکان را مستقیماً در کروم مشاهده کنید.
به نظر میرسد گوگل قصد دارد میلیونها کاربر آیفون را در اکوسیستم ردیابی خود جذب کند و این فشار در کروم و سایر برنامه های آن، با استفاده از هوش مصنوعی به عنوان فریب، با این هدف سازگار است.
هدف گزارش شده گوگل افزایش سهم خود در آیفون از ۳۰ درصد به ۵۰ درصد است. ریاضیات ساده نشان میدهد حدود ۷۰۰ میلیون نفر از ۱.۴ میلیارد کاربر آیفون هستند و گوگل باید ۳۰۰ میلیون کاربر دیگر آیفون را برای استفاده از کروم تحت فشار قرار دهد تا بتواند به هدف خوددبرسد.
کروم بر دسکتاپ و اندروید تسلط دارد، فقط سافاری در اکوسیستم اپل است که ظاهراً آن را دور نگه میدارد. واگذاری زمین آیفون به گوگل درست در زمانی که رقابت هوش مصنوعی در حال افزایش است، حرکت بسیار بدی برای اپل به نظر میرسد، بنابراین انتظار داریم نبرد سافاری و کروم جلو رود و اپل پاسخ دهد.
در این مورد، اپل باید بر دو تهدید غلبه کند. اول، بر رگلاتورها و تنظیمکنندهها و دوم، در تمام پلتفرمهای دیگر کروم نشان داده است که کاربران بیشتر از ردیابی و حریم خصوصی به م و عملکرد اهمیت میدهند.
در ویندوز، جایی که کروم کاملاً تسلط دارد، مایکروسافت در حال مبارزه دائمی است تا کاربران کروم را به سمت Edge سوق دهد اما موفقیت بسیار کمی دارد.
یک پسزمینه دیگر نیز در این زمینه وجود دارد: جستجوی پیشفرض گوگل در سراسر آیفون اکنون در معرض تهدید قانونگذاران است. ممکن است لازم باشد کاربران را به کروم منتقل کند تا برتری جستجوی خود را حفظ کند و این ما را به مسئله واقعی آن می رساند - هوش مصنوعی به عنوان آینده جستجو.
در حال حاضر ChatGPT برای بهره برداری از اکوسیستم با ارزش آیفون اپل بهتر از گوگل است. این میتواند خبر بسیار بدی برای پلت فرم جستجوی پیشرو در جهان باشد.