به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسمزاده امروز _چهارشنبه بیستوسوم آبان_ در برنامه رادیویی «بیواسطه با مردم» با اشاره به بهرهبرداری از خروجی غربی پل امام خمینی (ره) اظهار کرد: یکی از تدابیری که میتوانست تا حدی ترافیک پل امام خمینی (ره) را روان، کندروها را سبک و دسترسی مردم را ورودیهای سمت جنوبی شهر فراهم کند، افتتاح این رمپ خروجی بود.
وی افزود: پدافند غیرعامل ایجاب میکرد برای پل امام خمینی (ره) ا این وسعت و طول زیاد، خروجی جدیدی برای مواقع اضطراری پیشبینی شود تا هنگام تصادف بتوان پل را تخلیه کرد و خودروهای امدادی سریعتر به نقطه حادثه برسند.
شهردار اصفهان تصریح کرد: به علت شرایط خاص ترافیکی و بهرغم آزادسازیهای سنگین و قرار داشتن تأسیسات زیاد، تلاش شد این پروژه بهسرعت به بهرهبرداری برسد.
قاسمزاده با بیان اینکه پیگیر توسعه ناوگان حملونقل عمومی هستیم، گفت: خریدهای متعددی انجام دادیم که به دلیل تعهد نداشتن طرف مقابل دستگاهها تا کنون نرسیده بود، البته قرار است فردا _پنجشنبه بیستوچهارم آبان_ هفت دستگاه اتوبوس دو کابین از یک خرید ۵۰ دستگاهی تحویل داده شود که پس از طی مقدمات پلاکگذاری وارد ناوگان حملونقل خواهد شد.
سوال شهروندان و پاسخ مسئولان
بخش دیگر این برنامه به پرسش شهروندان و پاسخ مدیران شهری اختصاص یافت.
ساماندهی بخش زیرین پل امام خمینی (ره) انجام میشود
شهروند: خیابان امام خمینی (ره) برای طرح بیآرتی آماده میشود، سال جاری طرح دیگری اجرا شد و تمام ایستگاههای قبلی که تعبیه شده بود خراب و از نو ساخته شد، چرا بستر این طرح که با هزینه زیاد ایجاد شده بود، خراب شده است؟ محور زیر پل بهعنوان پارکینگ استفاده میشد که با حذف آن دچار کمبود محل پارک میشویم.
علی قاسمزاده، شهردار اصفهان: از ابتدا قرار نبود زیر پل پارکینگ باشد، مسیر تراموا پیشبینی شده بود که به دلایل فنی اجرایی نشد و سالها رها شده بود و بههمریختگی بصری ایجاد کرده بود.
سال جاری پیشبینی شد که این مکان را برای خطوط تندرو ساماندهی کنیم، پس از انجام مطالعات و تأیید طرح توسط معاونت حملونقل، عملیات آغاز شد و این مسیر تا پایان آذر بهرهبرداری خواهد شد.
ایستگاههای اتوبوس پرتابل است و به احتمال زیاد جابهجا شده است.
سعید ساکت، معاون حملونقل و ترافیک شهردار اصفهان: در ادوار مختلف برنامههای مختلفی برای ارائه خدمت زیر پل امام خمینی (ره) در نظر گرفته شده بود؛ در حال حاضر مسیر پنج کیلومتری برای حرکت اتوبوسها در یک خط ایزوله و ساماندهی شده در اختیار اتوبوسها قرار بگیرد، در هیچ دوره زیر پل امام خمینی (ره) برای پارکینگ تعبیه نشده بود و هماکنون این ساماندهی اتفاق افتاده است.
برنامه ابتدایی این بود که با توجه به عرض اتوبوسها یک خط در اختیار قرار گیرد و مسیرهای پرش در نظر گرفته شود؛ با پیشبینیهای صورت گرفته به نقطهای رسیدیم که در رفت و برگشت دو اتوبوس میتوانند از کنار هم عبور کنند.
در بعضی نقاط که با عرض ۸۰ سانتی برای سوار شدن مسافر بود، مجبور به اصلاح هندسی بودیم، مزیت این کار این بود دو خط رفت و برگشت در این مسیر خواهیم داشت و ساماندهی واقعی در زیر پل رقم میخورد.
اصلاح تقاطع خیابان گلستان انجام میشود
محمدتقی رفیعی، رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان: یکی از پرتقاضاترین موارد این هفته مربوط به جانمایی نادرست دوربرگردان واقع در خیابان گلستان نزدیک تقاطع خیابان تابان و پردیس در مرز مناطق ۷ و ۱۴ شهرداری اصفهان است، به جهت اینکه برخی رانندگان برای کوتاه کردن مسیر تمایل دارند از این خروجیها و ورودیها عبور کنند که این اقدام منجر به عبور عرضی و خلاف جهت رانندگان میشود؛ این مکان حادثهخیزاست و به همین جهت از دو سال گذشته در دست پیگیری است، اما هنوز به نتیجه نرسیده است.
علی قاسمزاده، شهردار اصفهان: اصل ماجرا فرهنگی است که برخی شهروندان رعایت نمیکنند؛ در جایگذاری اشکالی وارد نیست، شهروندان مسیر خلاف را برای سریعتر رسیدن طی میکند، اما گاهی رعایت نکردن الزام میکند که ما تغییراتی اعمال کنیم.
محمدمهدی کریمی، مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان: بهلحاظ جانمایی مسئلهای وجود ندارد، اما با توجه به این اتفاقات معاونت ترافیک ورود کرده است؛ نامهنگاری انجام شده به سازمان طراحی رفته و در مرحله طراحی است که به محض ارائه طرح جانمایی جدید انجام میشود.
مهدی سلطانآقایی، مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان: این مکان بار ترافیکی زیادی ندارد، اما به دلیل موضوعات فرهنگی شرایط خطرآفرینی ایجاد شده است. پیشنهاد دو منطقه این بوده که این مکان به صورت میدانگاه در نظر گرفته شود تا ایمنی برقرار شود، اما هنوز طرح ارائه نشده است.
سعید ساکت، معاون حملونقل و ترافیک شهردار اصفهان: در خیابان گلستان منتهی به بعثت حدفاصل تقاطع هسا تا گلستان دوربرگردانی وجود دارد، شهروندان برای دسترسی به خیابان تابان باید تا تقاطع چراغدار خیابان هسا بروند، اما ترجیح میدهند این فاصله را خلاف جهت حرکت کنند.
برنامه میدان لوبیایی شکل آماده شده که خیابان تابان و گذرهای مقابل را دربرمیگیرد؛ مزیت دیگر این است که وضعیت ناوگان حملونقل عمومی نیز بهبود پیدا میکند، رفتآمد اتوبوسها راحت تر میشود، اعتبار مورد نیاز در بودجه سال آینده قرار میگیرد و اجرایی میشود، اختلافی میان دو منطقه وجود ندارد و تلاش میکنیم در سال جاری این مشکل رفع شود.
تاییدیه آتشنشانی مانع پایان ساخت مجموعه ذوبآهن در بلوار شفق است
شهروند: ساکن بلوار شفق در مجموعه ۱۵۶ واحدی ذوبآهن هستم، از سال ۹۲ به بعد اقدامی برای پایان پروژه و دریافت تاییدیه استاندارد آسانسور انجام نشده است، از اینرو برای دریافت سند دچار مشکل شدهایم.
جواد کشانی، مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان: سکنهای که در آن مجتمع ساکن هستند به شهرداری مراجعه کنند؛ بیشک دلایلی وجود داشته که پایان ساخت داده نشده است، ساختمان باید گواهینامه فنی از جمله تاییدیه ایستایی و آتشنشانی داشته باشد در غیر این صورت نمیتوانیم پایان کار صادر کنیم، ساکنان و هیئت مدیره پیگیری کنند در صورت ارائه تاییدیهها هیچ مانعی برای صدور پایان ساخت نداریم.
پرداخت فصلی عوارض از هفته آینده از طریق سامانه اصفهان من
پیگیری هفته گذشته تماس یک شهروند: طبق گفته شهردار اصفهان در برنامه هفته گذشته، پرداخت عوارض باید بهصورت فصلی انجام شود، اما در مناطق این دستور اجرایی نمیشود.
نادر آخوندی، مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان و مشاور شهردار در حوزه اقتصادی و مشارکتهای مردمی: پیرو مصوبهای که با دستور شهردار برای مباحث پرداخت عوارض نوسازی انجام شد و لایحه شورای اسلامی شهر، مقرر شد عوارض نوسازی در سال ۱۴۰۳ بهصورت فیش الکترونیکی و در سه قسط انجام شود.
در مرحله اول فیشهای الکترونیکی برای شهروندان ارسال شد که مشکلات فنی ایجاد شده موجب وقفه در ادامه کار شد؛ جلسات و مذاکرات با شرکت مربوطه انجام و جلسه فنی با شرکت مربوطه مبنی بر روش پرداخت و حق انتخاب مردم برگزار شد؛ تلاش میکنیم دو مرحله بعدی پرداخت را بدون مشکل انجام دهیم.
بحث فنی روز گذشته به نتیجه رسید، تا سه روز آینده بر سامانه «اصفهان من» بارگذاری میشود و تا هفته آینده پیام برای شهروندان ارسال شود که میتوانند به سامانه مراجعه و عوارض را پرداخت کنند، همچنین تا هفته آینده این شرایط مهیا میشود که علاوه بر حضور در شهرداری در برنامه اصفهان من پرداخت بهصورت نقد و اقساط انجام شود.
تقویت روشنایی کنارگذر بزرگراه شهید صیاد شیرازی در دستور کار قرار گرفت
شهروند: خیابان هشت بهشتشرقی، چهارراه پیروزی، کنارگذرهای اتوبان از پیروز تا غدیر و پیروز تا جی بسیار تاریک است، در حالی که هر چهار طرف ایستگاه اتوبوس و محل رفتوآمد اهالی محل است.
علی قاسمزاده، شهردار اصفهان: بخشی از نور پشت شاخه درختان پنهان شده است که میتوان هرس درختان را انجام داد، بنابراین باید سریع مشکل رفع شود چرا که هم بحث ایمنی هم امنیتی وجود دارد.
محسن زمانی، مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان: مسیر بزرگراه شهید صیاد شیرازی مشکل روشنایی دارد، روشنایی معابر با اداره برق است، سه پل عابر پیاده بر اتوبان قرار دارد که مقابل آن خط عابر پیاده کشیده شده است.
با هماهنگی حوزه ترافیک مقابل خطوط روشن شد، شرایط هرس درختان را بررسی میکنیم و تقویت روشنایی را با همکاری اداره برق انجام میدهیم.