به گزارش اقتصادآنلاین، او دراین باره میگوید: تکنولوژیهای نوظهور، دیر یا زود تمامی ابعاد زندگی ما را دچار تحولات عظیمی میکنند؛همگامی با این تکنولوژیها میتواند برای بیمهگران موثر باشد و فرآیندها و روندها را کمهزینهتر و سادهتر کند.به طورمثال، فناوریهای تکوینی میتوانند به تحقق اهداف عملیاتی مانند پیشگیری از تقلب و کمک به طرحهای مدیریت ریسک یکپارچه(IRM) کمک کنند.
امینی تصریح کرد: این فناوریها، خدمات و محصولات صنعت بیمه را یا از اساس تغییر میدهند یا سبب بهبود آنها میشوند. براساس تازهترین گزارش موسسه تحقیقاتی مکنزی، هوش مصنوعی در صدر این تکنولوژیها ضمن تسریع خدمترسانی، سبب شده شناخت دقیقتری از نیازهای مشتری به سیاستگذاران صنعت منتقل شود. اکنون با کمک هوش مصنوعی تخمین دقیقتری از ریسک و محاسبات بدست میآید و بیمهنامهها در شرکتهای بزرگ دنیا با جزئیات شخصیساز شده بیشتری صادر میشوند.
به گفته امینی، با کمک تحولات دیجیتال گستره ارائه خدمات به مشتریان نیز افزایش خواهد یافت. او در این باره افزود: یکی از مهمترین نمودهای تحولات دیجیتال، جمعآوری و دستهبندی دادههای مشتریان است که میتواند سادهتر مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرند و بیمهگر درک عمیقتری از نیازها و خواستههای مشتریان پیدا کند. دگرگونی دیجیتال، بیمهگران را قادر میسازد تعامل با مشتری را بهبود دهند، فرآیند ارائه خدمات را سادهتر و فضا را برای ارائه خدمات جدید آماده کنند.
مدیرعامل بیمه معلم تصریح کرد: از سوی مقابل، با گسترش اینترنت، انتظارات مصرف کنندگان تغییر کرده و ارائه خدمات دیجیتال در این دوره از زمان به یک توقع برای کاربران تبدیل شده است. صنعت بیمه برای پاسخ به این انتظارات باید محصولات و فرآیندهای خود را به صورت دیجیتالی عرضه کند.
امینی در خصوص تاثیر فناوریهای تکوینی بر حوزه ریسک افزود: براساس مشاهدات و گزارشهای جهانی میتوان به روشنی دریافت که اتوماسیونسازی محاسبه ریسک تغییرات عمیقی را از خود بر جای خواهد گذاشت. طی سالهای اخیر شرکتهای بزرگ بیمه در جهان، سرمایه هنگفتی را به سمت خودکارسازی فرآیندها به گردش انداختهاند. تکنولوژیهای نوظهور باعث خواهد شد این روند به طور کلی آبستن تغییرات شوند و با فراگیر شدن پرینتهای سه بعدی و چهار بعدی، گجتهای پوشیدنی، اینترنت اشیاء و البته جمعآوری و دستهبندی داده، حوزه ریسک دچار تحولات اجتنابناپذیری خواهد شد.
او وقوع این تحولات را بسیار نزدیک پیشبینی میکند و میگوید: این سناریوها، تخیلی و خلاف واقع نیستند، هماکنون تکنولوژیهای آن وجود دارد و بازیگران اصلی صنعت بیمه حتی شده در آزمایشگاههای خود از آنها استفاده میکنند.
او با اشاره به تقابل الگوی جدید و روندهای سنتی صنعت بیمه گفت: البته عدهای تصور میکنند، با روی کار آمدن پارادایمی جدید، پارادایمهای قبلی بهطور کامل از بین میروند که تجربه بررسی صنایع دیگر نشان میدهد این گزاره چندان صحیح نیست. با فراگیری تحولات دیجیتال، قرار نیست یکباره شاهد فروریختن روندهای پیشین باشیم. به عقیده من صنعت بیمه آمادگی خود را برای پذیرش تاثیرات تکنولوژی نشان داده اما این پذیرش همراه با سراسیمگی و شتاب نیست و بعضا شاهد رویکرد آسیبشناسانهای به این روند هستیم تا در این دوره گذار، واقعبینانهتر به مزایا و معایب تکنولوژیهای نوظهور بنگریم.
مدیرعامل بیمه معلم با اشاره به تاسیس مرکزنوآوری مگنت گفت: در پاسخ به این تحولات، مگنت ایجاد شد تا بتواند مهد پرورش ایدهها و نوآوریهای صنعت بیمه باشد. این مرکز هماکنون با دریافت مجوزهای لازم آماده پذیرش استارتاپهایی است که همراستا با تکنولوژیهای نوظهور در مسیر ایجاد تحولات دیجیتال قدم برمیدارند.