دیجیاتو نوشت: پژو ۲۰۶ از مشهورترین هاچبکهای اروپایی است که ابتدای قرن بیستویکم در اروپا، آسیا و آفریقا عرضه شد. این خودرو در کشورمان شهرت قابلتوجهی دارد؛ چراکه حدود ۲۰ سال ایرانخودرو آن را مونتاژ میکرد. حتی درحالحاضر هم نسخه فیسلیفت این خودرو، پژو ۲۰۶ پلاس، با نام پژو ۲۰۷ همچنان توسط ایرانخودرو به تولید میرسد. پژو ۲۰۶ در بریتانیا نیز شهرت قابلتوجهی دارد و حتی مجریان سابق برنامه تاپ گیر نیز از آن تمجید کردند.
پژو ۲۰۶ مدتی در مسابقات رالی نیز شرکت داشت و بعد از ۲ دهه، همچنان خودرودوستان به آن علاقهمندند. مالک این پژو ۲۰۶ جیتیآی نیز بهخوبی از آن نگهداری میکرده اما شکستن سوپاپ موتور شرایط را تغییر داده است. مالک تصمیم گرفت بهجای تعمیر یا تعویض موتور اقدام به تیونینگ پژو ۲۰۶ کند.
مالک تصمیم گرفت بهجای موتورهای سری TU پژوسیتروئن که روی پژو ۲۰۶ نصب شدهاند، از موتور دولیتری K۲۰A هوندا سیویک Type R با کد EP۳ استفاده کند. البته این کار با مشاوره و همکاری تیم تیونینگ انجام شد. در کنار تعویض موتور، ترمزها نیز با اتصالات چهارپیستونی و دیسکهای برمبو تقویت شدند. همچنین دریچه گاز خودرو نیز از نوع بزرگتری انتخاب شد.
تمامی تغییرات انجامشده ریزودرشت در فرایند تیونینگ پژو ۲۰۶، به نتایج خارقالعادهای منجر شدهاند. این خودرو روی دستگاه داینو ۲۳۱ اسببخار قدرت را نشان داد. برای مقایسه باید بدانید تیپ اسپرت پژو ۲۰۶ RC در نسخه استاندارد، حداکثر ۱۷۷ اسببخار قدرت تولید میکرد. البته خودرو مدنظر ما برای برخی مسابقات خاص آماده شده است و مناسب استفاده شهری نیست.
دیجیاتو نوشت: پژو ۲۰۶ از مشهورترین هاچبکهای اروپایی است که ابتدای قرن بیستویکم در اروپا، آسیا و آفریقا عرضه شد. این خودرو در کشورمان شهرت قابلتوجهی دارد؛ چراکه حدود ۲۰ سال ایرانخودرو آن را مونتاژ میکرد. حتی درحالحاضر هم نسخه فیسلیفت این خودرو، پژو ۲۰۶ پلاس، با نام پژو ۲۰۷ همچنان توسط ایرانخودرو به تولید میرسد. پژو ۲۰۶ در بریتانیا نیز شهرت قابلتوجهی دارد و حتی مجریان سابق برنامه تاپ گیر نیز از آن تمجید کردند.
پژو ۲۰۶ مدتی در مسابقات رالی نیز شرکت داشت و بعد از ۲ دهه، همچنان خودرودوستان به آن علاقهمندند. مالک این پژو ۲۰۶ جیتیآی نیز بهخوبی از آن نگهداری میکرده اما شکستن سوپاپ موتور شرایط را تغییر داده است. مالک تصمیم گرفت بهجای تعمیر یا تعویض موتور اقدام به تیونینگ پژو ۲۰۶ کند.
مالک تصمیم گرفت بهجای موتورهای سری TU پژوسیتروئن که روی پژو ۲۰۶ نصب شدهاند، از موتور دولیتری K۲۰A هوندا سیویک Type R با کد EP۳ استفاده کند. البته این کار با مشاوره و همکاری تیم تیونینگ انجام شد. در کنار تعویض موتور، ترمزها نیز با اتصالات چهارپیستونی و دیسکهای برمبو تقویت شدند. همچنین دریچه گاز خودرو نیز از نوع بزرگتری انتخاب شد.
تمامی تغییرات انجامشده ریزودرشت در فرایند تیونینگ پژو ۲۰۶، به نتایج خارقالعادهای منجر شدهاند. این خودرو روی دستگاه داینو ۲۳۱ اسببخار قدرت را نشان داد. برای مقایسه باید بدانید تیپ اسپرت پژو ۲۰۶ RC در نسخه استاندارد، حداکثر ۱۷۷ اسببخار قدرت تولید میکرد. البته خودرو مدنظر ما برای برخی مسابقات خاص آماده شده است و مناسب استفاده شهری نیست.