شناسهٔ خبر: 69671145 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رضایت ۹۱ درصدی مراجعین از خدمات صمت خراسان جنوبی

مدیرکل صمت خراسان جنوبی گفت: در ارزیابی شاخص‌های عمومی و اختصاصی عملکرد ادارات کل صمت در سال ۱۴۰۲، اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با کسب ۱۷۹۹ امتیاز از مجموع دو هزار امتیاز عمومی و اختصاصی رتبه ۱۲ کشوری را کسب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، احمد آریافر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ارزیابی وزارت صمت شاخص‌های اختصاصی همچون رشد صادرات غیرنفتی اعم از تولیدات صنعتی و معدنی، متوسط زمان صدور پروانه کسب صنفی، رشد استخراج واقعی مواد معدنی، رشد تولید صنایع معدنی، مدنظر قرار گرفته است. 

وی افزود: ارتقای کارآیی بازرسی، نسبت تعداد پرونده‌های متشکله به بازرسی‌های انجام شده، نسبت پرونده‌های قاچاق بالای 50 میلیون ریال به کل پرونده‌های قاچاق، زمان صدور پروانه فعالیت شرکت‌های پخش کالا، متوسط زمان رسیدگی به شکایات واصله به هیئت عالی اصناف و رشد بخش معدن از دیگر شاخص‌های اختصاصی مورد نظر در این ارزیابی بوده است. 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی، تعداد شاخص‌های عمومی مورد نظر در ارزیابی انجام شده را شامل 51 مورد از جمله کیفیت ارائه خدمات از طریق میز خدمت، اطلاع رسانی فرآیندهای ارائه خدمات، کیفیت اجرای گام‌های مدیریت عملکرد، میزان عملیاتی کردن اقدامات، بهبود میزان مصرف انرژی و آب، میزان رضایت مردم از کارکنان دستگاه وهمچنین  میزان تولید محتوا و میزان روشنگری و پاسخگویی رسانه ای نسبت به انتقادات وشایعات؛ اعلام کرد. 

آریافر افزود: هدف از این ارزیابی‌ها ارتقاء عملکرد سالانه ادارات کل استان‌ها مطابق با اهداف و برنامه های توسعه نظام اداری است. رتبه این اداره کل نسبت به سال گذشته، روند صعودی داشته بطوری که این اداره کل در سال 1401 رتبه 24 و در سال 1402 با جهشی چشمگیر به رتبه 12 دست یافته است. 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی تصریح کرد: این موفقیت حاصل همراهی و همکاری تمامی نیروهای ارزنده و توانمند این اداره کل است  که امیدوارم با استمرار تلاش و تکاپوی ویژه در سال جهش تولید با مشارکت مردم موجب ارتقای کارآمدی، رضایت مردم و ارتقاء اداره کل در سطح کشور شویم.

رضایت 91 درصدی مراجعین از خدمات اداره کل صمت خراسان جنوبی  

آریافر بیان کرد: بر اساس نتایج ارزیابی صورت گرفته توسط مرکز سرمایه انسانی و سازمانی وزارت صنعت، معدن و تجارت از طرح سنجش میزان رضایت‌مندی ارباب رجوع از خدمات ارائه شده توسط کارکنان ادارات کل صمت استان‌ها در شش ماهه اول سال 1403 اداره کل صمت خراسان جنوبی امتیاز 91 درصدی را از میزان رضایت کلی مردم به خود اختصاص داد. 

وی افزود: اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در شاخص قانون مداری و عدم تبعیض در ارائه خدمات امتیاز 89.5، در شاخص سرعت و دقت مناسب در انجام فعالیت‌های مرتبط با خدمت امتیاز 90.7، در شاخص رفتار با کرامت و محترمانه در هنگام ارائه خدمت و همچنین شاخص ارائه راهنمایی‌های لازم و پاسخگویی مناسب به هنگام ارائه خدمت امتیاز91.9 درصد را کسب کرد. 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی گفت: این دستاورد که مرهون تلاش و فعالیت‌های خالصانه و صادقانه معاونین، مسئولین ادارات ستادی، شهرستانی و یکایک کارکنان زحمتکش می‌باشد به همکاران تبریک و تهنیت عرض نموده و از خدمات ایشان تقدیر و تشکر می‌شود. امید است با برنامه‌ریزی دقیق‌تر و تلاش بیشتر در تعامل سازنده با ارباب ورجوع و ارائه خدمات با کیفیت و مطلوب‌تر در کمترین زمان ممکن، بتوانیم عملکرد بهتری را در دوره‌های آتی داشته باشیم.  

انتهای پیام/ 252