شناسهٔ خبر: 69639722 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

توافق جدید بارسلونا و نایکی نهایی شد؛ تزریق سرمایه عظیم به شاهرگ اقتصادی بلوگرانا

این همکاری جدید، فرصتی ویژه برای هر دو برند به شمار می‌رود تا دستاوردهای بیشتری را به دست آورند و میراث ورزشی خود را در سطح جهانی گسترش دهند.

صاحب‌خبر -

طرفداری | باشگاه فوتبال بارسلونا و نایکی، دو برند پیشرو در صنعت ورزش، خبر از آغاز یک همکاری چند ساله جدید دادند که از همین فصل اجرایی می‌شود.

در بیانیه منتشره از سوی باشگاه بارسلونا در همین رابطه آمده است: «این همکاری جدید، نایکی را به‌عنوان شریک اصلی باشگاه و شریک فنی رسمی برای تمامی تیم‌های حرفه‌ای و آماتور بارسلونا تثبیت می‌کند.» در بخش دیگری از این بیانیه اشاره شده: «نایکی نقش استراتژیک کلیدی در عملیات خرده‌فروشی باشگاه دارد و همراه با بارسلونا در زمینه‌های مختلفی مانند ایجاد محصولات، زنجیره تامین و توزیع جهانی همکاری خواهد کرد.»

بارسلونا و نایکی اولین قرارداد اسپانسری خود را در سال ۱۹۹۸ امضا کردند. در این چهار دهه همکاری، بارسلونا در سطح باشگاهی به دستاوردهای بی‌نظیری مانند ۴ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، ۱۲ عنوان لیگ داخلی، ۷ جام حذفی اسپانیا، ۳ جام باشگاه‌های جهان و ۳ سوپرجام اروپا دست یافته است. در همین حال، تیم زنان بارسلونا نیز به عنوان پیشرو در فوتبال زنان جایگاه خود را تثبیت کرده و توانسته است ۹ عنوان لیگ، ۳ لیگ قهرمانان و ۹ جام کوپا دِلا رینا را کسب کند. همچنین در سایر چهار تیم حرفه‌ای باشگاه، بارسلونا موفق به کسب ۵۸ قهرمانی لیگ، ۲۵ جام اروپایی و ۴۷ جام حذفی اسپانیا شده است.

میزان ارزش قرارداد جدید با نایکی برای بارسلونا

انتظار می‌رود این قرارداد جدید، ارزشی حدود 1.7 میلیارد یورو در طول 14 سال داشته باشد که به طور متوسط سالانه 12۷ میلیون یورو برای بارسلونا درآمد خواهد داشت و این یک رکورد جدید در اسپانسری فوتبال را رقم خواهد زد.

بر اساس اطلاعات ارائه شده، درآمد باشگاه در دوره زمانی 2024 تا 2028 نسبت به قرارداد فعلی، حدود 48 میلیون یورو افزایش خواهد یافت. همچنین، از سال 2028 تا 2038، درآمد سالانه بین 58 تا 60 میلیون یورو بیشتر از وضعیت فعلی خواهد بود.