شناسهٔ خبر: 69530623 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

تبلیغی که شرکت هاینز را مجبور به عذرخواهی کرد! (عکس)

در بیلبوردی که در ایستگاه مترو لندن اکران شد، خبری از پدر عروس سیاهپوست نبود(انگار دختران سیاهپوست از زیر بته عمل می‌آیند). این موضوع باعث شد تا بسیاری از مخاطبان آن را به عنوان تداوم کلیشه‌های منفی درباره نبود پدران سیاه‌پوست تعبیر کنند!

صاحب‌خبر -
 شرکت هاینز به دلیل تبلیغی که در یکی از ایستگاه‌های مترو لندن برای سس خانوادگی هاینز منتشر کرده بود، با انتقادهایی مواجه شد. در این تبلیغ که  صحنه‌ای از یک مراسم عروسی را به تصویر می‌کشید، مادر عروس سیاه‌پوست در کنار او قرار دارد، اما خبری از پدر عروس نیست. 
تبلیغی که شرکت هاینز را مجبور به عذرخواهی کرد! (عکس)
 
 این تبلیغ بخشی از کمپین بزرگتری است که خانواده‌های گوناگونی را به تصویر می‌کشد که با هم در حال لذت بردن از غذاهای مختلف هستند، در تمامی آن ها پدران عروس نیز حضور دارند. اما در بیلبوردی که در ایستگاه مترو لندن اکران شد، خبری از پدر عروس سیاهپوست نبود(انگار دختران سیاهپوست از زیر بته عمل می‌آیند). این موضوع باعث شد تا بسیاری از مخاطبان آن را به عنوان تداوم کلیشه‌های منفی درباره نبود پدران سیاه‌پوست تعبیر کنند!
 
بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی این موضوع را ناخوشایند دانستند و واکنش منفی نشان دادند. در نهایت شرکت هاینز عذرخواهی کرد و قول داد که از این تجربه درس بگیرد و در آینده در طراحی تبلیغات حساس‌تر عمل کند.
 
 ببینید مخاطبان یک برند و گروه هدف یک تبلیغ، به چه نکات ریزی دقت می‌کنند و چه چیزهایی برایشان اهمیت دارد!
 
منبع: کانال تلگرامی خلاقیت بدون مرز