شناسهٔ خبر: 69424233 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

سالاریکس بهترین صرافی برای خرید و فروش متیک

با رشد بازار ارزهای دیجیتال و گستردگی استقبال از تکنولوژی بلاکچین، توجهات زیادی به سمت رمزارزهای بزرگ از جمله اتریوم، بزرگترین آلت کوین بازار معطوف شد.

صاحب‌خبر -

با رشد بازار ارزهای دیجیتال و گستردگی استقبال از تکنولوژی بلاکچین، توجهات زیادی به سمت رمزارزهای بزرگ از جمله اتریوم، بزرگترین آلت کوین بازار معطوف شد. بلاکچین اتریوم یک بستر مناسب برای اجرا و توسعه پلتفرم‌های مختلف از جمله قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز(Dapps) است و به همین دلیل توسعه دهندگان این پلتفرم‌ها به سمت اتریوم هجوم آوردند. این موضوع، اتفاق بسیار مثبتی است اما اتریوم با مشکل مقیاس پذیری و هزینه‌های بالای انجام تراکنش دست و پنجه نرم می‌کند. در سال 2017، یک راه حل لایه دوم برای حل مشکل مقیاس پذیری و کاهش بار تراکنش‌ها روی شبکه اصلی اتریوم ارائه شد. شبکه Matic Network که یک شبکه لایه دوم بر روی شبکه اتریوم(لایه اول) پیاده سازی شده، فعالیت خود را در همین سال آغاز کرد و خرید متیک، به یکی از گزینه‌های علاقمندان به سرمایه گذاری در حوزه دیفای(Defi) و تکنولوژی تبدیل شد.

آینده روشن متیک

توسعه دهندگان می‌توانستند قراردادهای هوشمند خود را با هزینه‌ بسیار کمتر و سرعت بیشتر نسبت به شبکه اتریوم، در متیک پیاده سازی کنند. بنابراین خیلی زود متیک توانست نظر بسیاری از فعالان حوزه ارزهای دیجیتال را به خود جلب کند و حجم بازار خود را افزایش دهد. شبکه متیک دارای یک ارز بومی به همین نام بود که بعد از چند سال و در 2021، توسعه دهندگان آن تصمیم گرفتند نام متیک را به پالیگان(Polygon) تغییر دهند اما همچنان بسیاری این ارز را با همان نام متیک می‌شناسند.

حل مشکل مقیاس پذیری اتریوم و پشتیبانی از قراردادهای هوشمند با کارمزدهای بسیار کم، خرید متیک را در برنامه‌های بسیاری از سرمایه گذاران قرار داد. قیمت متیک در سال‌های اخیر به پیروی از روند اصلاحی بازار ارزهای دیجیتال، کاهش یافته و هم اکنون به پایین‌تر از 92 درصد از قله قیمتی تاریخی خود رسیده است. توسعه دهندگان متیک در تلاش‌اند تا با بروزرسانی‌ها و رفع نواقص پروژه، آن را در مسیر توسعه و کاربری پایدار حفظ کنند. هر چقدر استفاده از شبکه متیک یا پالیگان بیشتر باشد، قیمت آن افزایش خواهد یافت. دلیل اصلی هم این است که کارمزد انجام تراکنش در این شبکه، به وسیله ارز متیک انجام می‌گیرد و برای استفاده از امکانات لایه دوم آن، باید حتما خرید متیک را انجام دهید. اگر ارز متیک فقط به قله قیمتی خود باز گردد، تا 1000 درصد سود را به سرمایه گذاران خود هدیه خواهد کرد که در واقع 11 برابر شدن سرمایه دلاری را به دنبال خواهد داشت. اگر این سود دلاری خرید متیک را در کنار افزایش قریب الوقوع نرخ ارز قرار دهیم، عددهای جذابی برای سرمایه گذاری روی متیک مورد انتظار است!

حالا که درباره آینده متیک صحبت کردیم، باید بدانیم که خرید و فروش ارز متیک در کدام پلتفرم مناسب‌تر است؟

بهترین صرافی آنلاین برای خرید و فروش متیک

متیک علاوه بر پتانسیل رشد بالایی که دارد، دارای یک مزیت ویژه برای معامله گران است! حجم بازار متیک در حال حاضر کمتر از یک میلیارد دلار است و میزان خوبی از نوسانات روزانه را به دلیل حجم بازار پایین خود تجربه می‌کند. این یعنی علاوه بر سرمایه گذاری، یک فرصت ویژه معاملاتی و نوسان گیری هم برای متیک وجود دارد. معمولا کاربران برای معاملات خود بخاطر کارمزد پایین‌تر، به سراغ صرافی‌های خارجی می‌رفتند اما به دلیل تحریم‌ها، دیگر امکان حضور در صرافی‌های خارجی معتبر مانند بایننس و بای بیت وجود ندارد.

1

معمولا کف کارمزد معاملات در صرافی‌های بزرگ دنیا، 0.1 درصد در نظر گرفته می‌شود که این عدد در ایران بسیار بالاتر و به صورت میانگین 0.35 درصد است، یعنی سه و نیم برابر! البته برخی صرافی‌های بزرگ، به شرط انجام معاملات در مقیاس‌های بزرگ( مثلا حجم معاملاتی ماهانه بالای 2 میلیارد تومان)، سطوح مختلفی از کارمزد را ارائه می‌کنند که عملا برای سرمایه‌های کوچکتر غیرممکن است.

سالاریکس با کمترین کارمزد در ایران

در بین صدها صرافی آنلاین ایرانی، می‌توان گفت که صرافی سالاریکس دارای کمترین کارمزد معاملاتی است. در سالاریکس شما بدون هیچ پیش شرط و سطوح معاملاتی، می‌توانید از همان ابتدا با کارمزد 0.1 درصد معاملات دلاری خود را انجام دهید. این کارمزد یک مزیت حیاتی برای معامله گران و سرمایه گذاران محسوب می‌شود. علاوه بر کارمزد پایین، سالاریکس دارای بخش‌های معاملات حرفه‌ای، معاملات OTC و معاملات آنی هم می‌باشد و دست شما برای انجام هرگونه معامله باز است.

اگر قصد استفاده از فرصت سرمایه گذاری در متیک و همین طور انجام معاملات آن را دارید، حتما از سالاریکس استفاده کنید تا با بهره مندی از امکانات گسترده آن، مسیر کسب سود و درآمد خود را هموارتر کنید.

نظر شما