شناسهٔ خبر: 69416771 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

سنجش سلامت نوآموزان آغاز شد

تحریریه جهان صنعت نیوز

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان از آغاز فرآیند سنجش سلامت نوآموزان استان سمنان خبر داد.

صاحب‌خبر -

جهان صنعت نیوز، اشرف‌السادات داودالموسوی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان امروز(۷ آبان) از آغاز برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و کودکستان استان برای سال‌تحصیلی آینده با نوبت‌گیری از سوی خانواده‌ها خبر داد و اظهار کرد: شرط اصلی برای ثبت‌نام و ورود به پایه اول ابتدایی، شرکت در این برنامه است.

وی افزود: ۱۱ مرکز جامع رشدی‌-تربیتی در شهرهای مختلف استان، برنامه سنجش نوآموزان را اجرا و سلامت بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و سطح سلامت روانی آن‌ها را ارزیابی می‌کنند.

داودالموسوی ادامه داد: این برنامه پوشش برنامه ملی سنجش به نوآموزان متولد نیمه دوم سال ۱۳۹۷ و نیمه اول سال ۱۳۹۸ و هم‌چنین دانش‌آموزان متولد فروردین ۱۳۹۴ که تاکنون به هر دلیلی مورد سنجش قرار نگرفتند، اختصاص دارد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان یادآور شد: خانواده‌ها می‌توانند تنها با مراجعه به سامانه جامع «سیرت» به نشانی sirat۲.csdeo.ir اقدام به نوبت‌گیری برای فرزندان خود کنند.

وی بر ضرورت تکمیل و ثبت تمامی اطلاعات خواسته‌شده تاکید و با اشاره به وجود اتابع در شهرهای مختلف استان تصریح کرد: این برنامه در حال حاضر برای نوآموزان ایرانی، انجام می‌شود و زمان نوبت‌گیری و سنجش نوآموزان اتباع و فاقد هویت متعاقباً اعلام خواهد ‌شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان یادآوری کرد: این سنجش ها برای آن دسته از کودکانی که در مهرماه سال ۱۴۰۴ باید وارد کلاس اول شوند، الزامی است.

منبع: ایسنا

نظر شما