شناسهٔ خبر: 69403377 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس اداره امور عشایر استان قزوین خبر داد؛

اجرای ۱۱ طرح عمرانی در مناطق عشایری استان قزوین

قزوین- رئیس اداره امور عشایر استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یازده طرح عمرانی از محل اعتبارات ارزش‌افزوده در سطح مناطق عشایری این استان اجرا شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید ابیت اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون یازده طرح عمرانی از محل اعتبارات ارزش‌افزوده در سطح مناطق عشایری این استان اجرا شده است.

وی افزود: این طرح‌ها شامل ۲۰۰ سرویس آب‌رسانی سیار به مناطق فاقد منابع آبی پایدار، بهسازی و بهداشتی سازی هفت دهانه چشمه، دو هزار و ۲۰۰ متر خط انتقال آب از طریق لوله‌گذاری، خرید و نصب ۳۱ مترمکعب مخزن ذخیره آب در چهار منطقه در راستای تأمین آب بهداشتی و سالم و همچنین تسطیح و بهسازی و مرمت ۲۲ کیلومتر ایل راه عشایری و نیز خرید ۳۰ دستگاه پنل خورشیدی قابل‌حمل جهت تأمین برق موردنیاز عشایر است.

رئیس اداره امور عشایر استان قزوین گفت: برای اجرای این طرح‌های عمرانی ۲۴ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی بیان کرد: با توجه به آمارگیری ناقص جمعیت عشایری در استان در سال ۸۷ متأسفانه فقط در دو شهرستان و به تعداد بسیار کم‌جمعیت عشایری ثبت و از اعتبارات ارزش‌افزوده برخوردار شده‌اند.

ابیت تصریح کرد: با اصلاح آمار جمعیتی عشایر استان و بهره‌مندی از اعتبارات بر اساس میزان جمعیت واقعی بتوان گام‌های مهمی در جهت رفع محرومیت‌زدایی از مناطق عشایری برداشت.

نظر شما