شناسهٔ خبر: 69363650 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

جزئیات حمله اسرائیل به ایران + اخبار لحظه به لحظه

در بامداد روز شنبه ۵ آبان صدای انفجار از غرب و شرق تهران به گوش رسید که طبق گفته فعالان فضای مجازی به نظر می رسد شیطنت های اسرائیل باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شمانیوز: در بامداد روز شنبه ۵ آبان صدای انفجار از غرب و شرق تهران به گوش رسید که طبق گفته  فعالان فضای مجازی به نظر می رسد شیطنت های اسرائیل باشد.

 

تکمیلی ۱ / ساعت ۲:۳۰ بامداد

خبرگزاری‌های رسمی مثل فارس و تسنیم «بر اساس گزارش‌های مردمی» از شنیده شدن صدای انفجار در آسمان تهران خبر داده‌اند.هنوز مقام مسئول یا سازمان ذی‌صلاحی درباره منشأ صداهای شنیده‌شده اظهار نظر نکرده است.تمام ادعاهایی هم که تاکنون در شبکه‌های اجتماعی و در بین کاربران غیرایرانی منتشر شده، با تکیه بر گزارشات کاربران ایرانی بوده است، نه شواهد میدانی

 

تکمیلی۲ / ساعت ۲:۴۵ بامداد

منابع رژیم صهیونسیتی مدعی ۱۹ انفجار در تهران و کرج شده‌اند.

 شبکه خبر: هنوز منشأ صداهای اطراف تهران مشخص نشده است

 

تکمیلی ۳/ ساعت ۰۳:۰۰ بامداد

علیرغم شنیده شدن صدای چند انفجار توسط مردم در تهران، چیزی مبنی بر شنیده شدن صدای موشک یا هواپیما در آسمان تهران تا این لحظه گزارش نشده است.

برخی گزارش‌ها حاکیست که وضعیت در فرودگاه‌های امام خمینی(ره) و مهرآباد تهران عادی است و اتفاقی در این فرودگاه‌ها رخ نداده است.

 

تکمیلی ۴ / ساعت ۰۳:۰۰ بامداد

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای رسما مدعی حمله به ایران شد.دانیل هاگاری سخنگوی ارتش اسرائیل رسما حمله هوایی به اهدافی درون خاک ایران را تایید کرد

 

تکمیلی ۵ / ساعت ۰۳:۱۰ بامداد

منابع خبری در عراق از شنیده شدن صدای چند انفجار در استانهای صلاح الدین و دیاله خبر می دهند

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) از مقابله پدافند هوایی این کشور با اهداف متخاصم در آسمان حومه دمشق خبر داد

 

تکمیلی ۶/ ساعت ۰۳:۱۵ بامداد

خبری از آتش سوزی یا انفجار در پالایشگاه تهران نیست و تهران در شرایط عادی می باشد و هیچ صدایی به گوش نمی رسد و آرامش کامل در تهران برقرار است.

 

تکمیلی ۷/ ساعت ۰۳:۲۰ بامداد

ارتش صهیونیستی: در وضعیت آماده‌باش قرار داریم /شبکه الجزیره به نقل از ارتش صهیونیستی گزارش داد: «ما بمباران اهداف نظامی در ایران را بنا به دستور مقام‌های سیاسی آغاز کرده‌ایم و هیچ تغییری در دستورالعمل‌های فرماندهی جبهه داخلی صورت نگرفته است.»/طبق گزارش الجزیره، ارتش صهیونیستی همچنین گفته است: «نیروهای ما از لحاظ تهاجمی و دفاعی در وضعیت آماده‌باش قرار دارند و ما تحولات مربوط به ایران و عواملش را دنبال می‌کنیم.»

 

تکمیلی ۸ / ساعت ۰۳:۲۰ بامداد

بنابر گزارش‌های اولیه صداهای شنیده شده ناشی از فعالیت پدافند هوایی در تهران بوده است./ هیچ خبری تابدین لحظه مبنی بر انفجار و آتش سوزی در مراکز عمومی، سیاسی و زیرساختی تهران گزارش نشده است./ وضعیت در فرودگاه‌های تهران نیز عادی است.

 

تکمیلی ۹/ ساعت ۰۳:۳۰ بامداد

‌ بررسی ها و پیگیری‌‌های اولیۀ خبرنگاران فارس نشان می‌دهد چند پایگاه نظامی در غرب و جنوب غرب تهران هدف حملۀ رژیم صهیونیستی بوده است.همچنین برخی صداها هم مربوط به شلیک پدافند هوایی بوده است.بررسی‌ها نشان می‌دهد اغلب تصاویر منتشرشده در فضای مجازی قدیمی و غیر قابل استناد است.

 

تکمیلی ۱۰/ ساعت ۰۳:۴۵ بامداد

پایان حمله اسرائیل و آغاز شوخی مردم

بازتاب شوخی مردم ایران با حمله اسرائیل در شبکه های اجتماعی اسرائیل: ایرانی ها پاسخ اسرائیل را جست و جو می کنند!

یک کاربر فضای مجازی هم نوشت: اگر حمله‌شون این باشه که دیگه سپاه مسئول انتقام نیست. باید شکایت کنیم کلانتری محل!

رسانه‌های اسراییلی: مردم تهران در خواب هستند و حمله را احساس نکردند و ما بیدار هستیم.معلوم نیست ما حمله کرده ایم یا آنها؟ چرا نخست وزیر اسرائیل زیر زمین است؟

 

تکمیلی 11/ ساعت 05:24 بامداد

وضعیت فرودگاه امام خمینی و مهرآباد پس از حمله اسراییل به ایران

 "سعید چلندری" مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام خمینی(ره) در این باره گفت: با وجود برخی شایعات و خبرسازی‌ها، فرودگاه امام در وضعیت پایدار است و هیچ حادثه امنیتی از آن گزارش نشده است.

 

وی افزود: از ساعت ۵ و ۵۰ دقیقه صبح پروازهای این فرودگاه دایر است و حتی کانترها باز بوده و پذیرش مسافران در حال انجام است؛ با این حال هنوز دستوری مبنی بر اینکه پروازها انجام نشود، صادر نشده است. در این زمینه تابع اطلاعیه‌های مرکز فضای کشور و سازمان هواپیمایی کشوری هستیم.

مدیر فرودگاه مهرآباد نیز از عادی بودن وضعیت این فرودگاه‌ خبر داد و اعلام‌کرد: طبق برنامه به فعالیت خود ادامه می‌دهیم.

 

تکمیلی 12/ ساعت 07:30 بامداد

قیمت طلا و‌ سکه بعد از حمله اسراییل به ایران

باتوجه به عملیات محدود اسرائیل پیش‌بینی‌ها از افت شدید قیمتی در بازار طلا و سکه خبر می‌دهد.تقریبا در سه هفته گذشته برخی خبرسازی‌ها منجر به رشد چشمگیر در این بازارها شده بود.

 

تکمیلی 13/ ساعت 09:21 بامداد

واکنش به حمله اسرائیل روی آنتن زنده شبکه یک

محمدعلی صمدی، کارشناس و پژوهشگر تاریخ با حضور در برنامه‌ای در شبکه یک سیما در واکنش به حمله شب گذشته اسرائیل به ایران با لحنی تمسخرآمیز گفت: خیلی تاثیرگذار بود!

این کارشناس درحالی که با خنده جواب مجری را می‌داد حمله شب گذشته را بی‌اهمیت قلمداد کرد.

 

تکمیلی 14/ ساعت 11:45 بامداد

بیانیه ارتش درباره شهادت ۲ تن در حمله امروز اسرائیل

حمله اسرائیل به ایران

 

ارتش جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای از شهادت دو تن از رزمندگان خود در حملات شب گذشته خبر داد.

متن این اطلاعیه به شرح ذیل است:

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِیمِ

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلاً

ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای دفاع از حریم امنیت ایران زمین و جلوگیری از آسیب به ملت و منافع ایران دو تن از رزمندگان خود را در شب گذشته حین مقابله با پرتابه‌های رژیم اسرائیل فدا نمود.

 

تکمیلی ۱۵ // ساعت 11:51 صبح  //تسنیم: هیچ مرکز نظامی سپاه در تهران هدف قرار نگرفت

تسنیم در خبری به نقل از «یک منبع مطلع» نوشت که «هیچ مرکز نظامی سپاه در تهران مورد هدف قرار نگرفته است.»

این خبرگزاری همچنین گفته است:« ادعای ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر هدف قرار دادن ۲۰ نقطه در کشور غیرواقعی است و تعداد اهداف دشمن با فاصله، کمتر از این میزان است.»در ادامه نیز گفته است حمله اسرائیل «از بیرون از مرزهای کشور صورت گرفته و آسیب‌های محدودی وارد کرده است.»

 

تکمیلی 16/ ساعت 12 ظهر / فعالیت پالایشگاه تهران طبق روال عادی ادامه دارد

سخنگوی پالایشگاه تهران ضمن تکذیب هدف قرارگرفتن پالایشگاه تهران در حمله بامداد گذشته رژیم صهیونیستی به اهدافی در کشور: هم‌اکنون پالایشگاه تهران طبق روال عادی در حال فعالیت است.

هیچ‌گونه حمله‌ای به تأسیسات این پالایشگاه نشده است و تولید در این واحد پالایشی کشور طبق روال عادی ادامه دارد.

 

تکمیلی 17 /ساعت 12 ظهر /اطلاعیه مهم گرداب در خصوص ارسال تصاویر و اخبار برای رسانه های معاند

به اطلاع شهروندان می‌رساند هرگونه ارسال تصویر یا خبر برای رسانه های معاند و مرتبط با رژیم صهیونیستی جرم تلقی شده و مطابق ماده ۶ و ۸ قانون مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت و همچنین ۵۰۸ قانون مجازات اسلامی که مقرر می نماید "هر فرد یا گروهی با دول خارجی متخاصم به هر نحو علیه جمهوری اسلامی ایران همکاری نماید، درصورتی‌که محارب شناخته نشود، به یک تا ۱۰ سال حبس محکوم می‌گردد" با مجرمین برخورد قطعی خواهد شد.

اطلاعات تکمیلی بزودی از منتشر خواهد شد...

نظر شما