شناسهٔ خبر: 69286580 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

طرح ترافیک هسته مرکزی شهر قزوین نیازمند اصلاح است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین، گفت: ﻃﺮﺡ ﺗﺮﺍﻓﯿﮏ ﻫﺴﺘﻪ ﻣﺮﮐﺰﯼ ﺷﻬﺮ ﻗﺰﻭﯾﻦ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﺤﺪﻭﺩﯾﺖ ﺧﻄﯽ (ﻓﻘﻂ ﺑﺮﺍﯼ ﭼﻨﺪ ﺧﯿﺎﺑﺎﻥ) ﻣﻮﺭﺩ ﺗﺎئید نیست و باید شهرداری ﺑﺮﺭﺳﯽ‌ﻫﺎﯼ ﺑﯿﺸﺘﺮی در این حوزه انجام دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، مهدی رجحانی امروز در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان که در سالن جلسات مدیریت بحران استان قزوین برگزار شد، با اشاره به ﺗﻘﺎﻃﻊ ﻏﯿﺮﻫﻤﺴﻄﺢ ﻣﺤﻤﺪﯾﻪ ﻭ ﻃﺮﺡ ﻫﻤﺴﻄﺢ ﻣﯿﺪﺍﻥ ﺩﺭ ﺟﺎﺩه ﻗﺪﯾﻢ ﻗﺰﻭﯾﻦ-ﮐﺮﺝ، اظهار داشت: در حال حاضر مسائل مربوط به ﻣﯿﺪﺍﻥ، ﻭﺭﻭﺩﯼ‌ﻫﺎ، ﺧﺮﻭﺟﯽﻫﺎﯼ ﺍﻃﺮﺍﻑ ﻣﯿﺪﺍﻥ ﻭ ﮐﻨﺪﺭﻭﻫﺎﯼ ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ ﺑﻪ ﻋﻬﺪه ﺷﻬﺮﺩﺍﺭﯼ ﻣﺤﻤﺪﯾﻪ است و پس ﺍﺯ ﺑﻬﺮهﺑﺮﺩﺍﺭﯼ ﺑﻪ ﻋﻬﺪه  ﺍﺩﺍﺭهﮐﻞ ﺭﺍﻫﺪﺍﺭﯼ قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: ﻃﺮﺡ ﺗﺮﺍﻓﯿﮏ ﻫﺴﺘﻪ ﻣﺮﮐﺰﯼ ﺷﻬﺮ ﻗﺰﻭﯾﻦ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﺤﺪﻭﺩﯾﺖ ﺧﻄﯽ (ﻓﻘﻂ ﺑﺮﺍﯼ ﭼﻨﺪ ﺧﯿﺎﺑﺎﻥ) ﻣﻮﺭﺩ ﺗﺎئید نیست و باید شهرداری ﺑﺮﺭﺳﯽ‌ﻫﺎﯼ ﺑﯿﺸﺘﺮی در این حوزه انجام دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین، افزود: ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻋﺪﻡ ﺍﺟﺮﺍﯼ ﮐﺎﺭ ﺩﺭ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﺍﺣﺪﺍﺙ ﺧﻄﻮﻁ ﺗﻨﺪﺭﻭﯼ ﺍﺗﻮﺑﻮﺱ، ﺍﺣﺪﺍﺙ ﭘﯿﺎﺩهﺭﺍهﻫﺎ، ﺗﮑﻤﯿﻞ ﺧﻄﻮﻁ ﺩﻭﭼﺮﺧﻪ اشتراکی ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺑﺎ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺕ ﺟﺎﻣﻊ ﺗﺮﺍﻓﯿﮏ و ﻃﺒﻖ ﺍﻓﻖ‌ﻫﺎﯼ ﻃﺮﺡ، ﺷﻬﺮﺩﺍﺭﯼ ﻗﺰﻭﯾﻦ باید در اسرع وقت ﺍﻗﺪﺍﻣﺎﺕ ﻻﺯﻡ ﺭﺍ ﺟﻬﺖ ﺍﺟﺮﺍﯼ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺕ ﺟﺎﻣﻊ ﺗﺮﺍﻓﯿﮏ اجرایی کند.

رجحانی بیان کرد: ﺍﺟﺮﺍﯼ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺕ ﺟﺎﻣﻊ ﺗﺮﺍﻓﯿﮏ ﺍﺯ ﺟﻤ ﻪ ﺧﻄﻮط BRT و احداث ﭘﺎﺭﮐﯿﻨﮓ ﻫﺎﯼ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﺩﺭ ﻣﮑﺎﻥ‌ﻫﺎﯼ ﭘﯿﺶ‌ﺑﯿﻨﯽ ﺷﺪه نیز از جمله مواردی است که ﺟﻬﺖ ﺍﺟﺮﺍ باید ﺩﺭ ﺍﻭﻟﻮﯾﺖ ﮐﺎﺭﯼ ﺷﻬﺮﺩﺍﺭﯼ ﻗﺰﻭﯾﻦ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﯿﺮﺩ.

وی عنوان کرد: همچنین ﺯﻣﺎﻥ‌ﺑﻨﺪﯼ ﻃﺮﺡ ﻭ ﺍﺟﺮﺍ باید به نحوی ﭘﯿﺶ‌ﺑﯿﻨﯽ شود ﮐﻪ تاخیر ﺍﯾ ﺎﺩ ﺷﺪه ﺩﺭ ﻃﺮﺡ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺕ ﺟﺎﻣﻊ ﺣﻤﻞوﻧﻘﻞ، ﺩﺭ ﻧﺰﺩﯾﮏ‌ﺗﺮﯾﻦ ﺯﻣﺎﻥ ﺟﺒﺮﺍﻥ شود.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری قزوین تصریح کرد: ﺍﺗﺼﺎﻝ ﺷﻬﺮ ﻣﻬﺮﮔﺎﻥ ﻭ ﺷﻬﺮ ﻣﺤﻤﺪﯾﻪ ﺑﻪ ﺷﻬﺮ ﻗﺰﻭﯾﻦ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﻣﺴﯿﺮﯼ ﺟﺪﺍﮔﺎﻧﻪ ﺍﺯ ﺁﺯﺍﺩﺭﺍه ﻗﺰﻭﯾﻦ- ﮐﺮﺝ، به منظور ﺟﺪﺍ کردن ﺗﺮﺍﻓﯿﮏ ﻣﺤ ﯽ ﺍﺯ ﺗﺮﺍﻓﯿﮏ ﻣ ﯽ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﮐﺎﻫﺶ ﺗﺼﺎﺩﻓﺎﺕ ﻣﺤﻮﺭ ﻣﺬﮐﻮﺭ ضرورت دارد، چرا که ﻃﺒﻖ ﺧﺮﻭﺟﯽ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺟﺎﻣﻊ ﺗﺼﺎﺩﻓﺎﺕ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﻣﻘﻄﻊ ﺣﺎﺩﺛﻪﺧﯿﺰ ﺩﺭ ﻣﺤﻮﺭ ﻗﺰﻭﯾﻦ-ﮐﺮﺝ، ﻣﺤﺪﻭﺩه ﻣﺤﻤﺪﯾﻪ ﻭ ﻣﻬﺮﮔﺎﻥ است.

رجحانی تاکید کرد: در این راستا باید ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺕ ﻓﺎﺯ ﺻﻔﺮ ﻭ ﻓﺎﺯ ﯾﮏ ﻣﻬﺮﮔﺎﻥ ﺗﺎ ﺷﻬﺮﮎ ﺍﻧﺪﯾﺸﻪ ﺗﻮﺳﻂ ﺷﻬﺮﺩﺍﺭﯼ ﻣﺤﻤﺪﯾﻪ ﻭ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺕ ﻓﺎﺯ ﺻﻔﺮ ﻭ ﻓﺎﺯ ﯾﮏ ﺷﻬﺮﮎ ﺍﻧﺪﯾﺸﻪ ﺗﺎ ﺷﻬﺮﮎ ﺩﺍﻧﺶ ﺗﻮﺳﻂ ﺷﻬﺮﺩﺍﺭﯼ ﻗﺰﻭﯾﻦ صورت بگیرد، همچنین ﺍﺟﺮﺍﯼ ﻃﺮﺡ ﺍﺯ ﻣﺤﺪﻭﺩه ﻣﻬﺮﮔﺎﻥ ﺗﺎ ﮐﻮﺭﺍﻧﻪ ﺑﻪ ﻋﻬﺪه ﺷﻬﺮﺩﺍﺭﯼﻣﺤﻤﺪﯾﻪ ﻭ ﺍﺯ ﺭﻭﺳﺘﺎﯼ ﮐﻮﺭﺍﻧﻪ ﺗﺎ ﺷﻬﺮ ﻗﺰﻭﯾﻦ ﻭ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﭘﺮﻭﮊه ﺗﺎ ﺷﻬﺮﮎ ﺩﺍﻧﺶ ﺑﻪ ﻋﻬﺪه ﺷﻬﺮﺩﺍﺭﯼ ﻗﺰﻭﯾﻦ ﺑﺎﺷﺪ.

وی تصریح کرد: ﻣﻄﺎﺑﻖ ﻣﺼﻮﺑﻪ ﺷﻮﺭﺍﯼ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﺭﯾﺰﯼ ﺍﺳﺘﺎﻥ، ﺳﺎﺧﺖ ﻭ ﺳﺎﺯ ﺩﺭ ﺣﺮﯾﻢ 60 ﻣﺘﺮﯼ ﮐﺎﻧﺎﻝ ﻣ ﺎﺯ نیست، بنابراین ﭘﯿﺸﻨﻬﺎﺩ ﻣﯽ‌شود ﻃﺮﺍﺣﯽﻫﺎﯼ ﻓﺎﺯ ﺻﻔﺮ ﻭ ﯾﮏ ﺑﺮ ﻣﺒﻨﺎﯼ ﻃﺮﺍﺣﯽ ﻣﺴﯿﺮﻫﺎﯼ ﭘﯿﺎﺩﻩ، ﺩﻭﭼﺮﺧﻪ ﻭ ﻓﻀﺎﯼ ﺳﺒﺰ ﺩﺭ ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﻮﺩ.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین یادآور شد: ﺿﺮﻭﺭی است ﻣﻼﺣﻈﺎﺕ ﺷﺮﮐﺖ ﺁﺏ ﻣﻨﻄﻘﻪ‌ﺍﯼ ﻣﺒﻨﯽ ﺑﺮ ﺣﻔﻆ ﻣﺴﯿﺮﯼ ﺍﺧﺘﺼﺎﺻﯽ ﺩﺭ ﻣ ﺎﻭﺭﺕ ﮐﺎﻧﺎﻝ ﺟﻬﺖ ﺧﺪﻣﺖﺩﻫﯽ ﻭ ﻧﮕﻬﺪﺍﺭﯼ ﺍﺯ ﮐﺎﻧﺎﻝ، ﺣﻔﻆ ﻣﺤﻞ ﻟﻮﻟﻪ ﺍﺻ ﯽ ﺁﺑﺮﺳﺎﻧﯽ ﻃﺎﻟﻘﺎﻥ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺩﯾﮕﺮ ﻣﻮﺭﺩ ﺗﺎﮐﯿﺪ ﺷﺮﮐت ﻣﺬﮐﻮﺭ، ﺑﺎ ﻫﻤﮑﺎﺭﯼ ﺷﺮﮐﺖ ﺁﺏ ﻣﻨﻄﻘﻪ‌ﺍﯼ، ﺩﺭ ﻃﺮﺡ ﻣﺸﺎﻭﺭﺍﻥ ﺩﺭ ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﻮﺩ.

رجحانی تاکید کرد: ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﺩﺳﺘﺮﺳﯽ ﻏﯿﺮﻣ ﺎﺯ ﺩﺭ ﺁﺯﺍﺩﺭﺍه ﺑﺮﺍﯼ ﻫﺮ ﮔﻮﻧﻪ ﮐﺎﺭﺑﺮﯼ ﺍﻋﻢ ﺍﺯ ﮐﺎﺭﺧﺎﻧ ﺎﺕ، ﺷﻬﺮﻫﺎ، ﺭﻭﺳﺘﺎﻫﺎ  ﺑﺪﻭﻥ ﺳﯿﺮ ﺭﻭﺍﻝ ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ ﻭ ﺭﻋﺎﯾﺖ ﺁﯾﯿﻦ‌ﻧﺎﻣﻪ‌ﻫﺎ ﻣ ﺎﺯ نیست ﻭ  ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﺍﯾ ﺎﺩ ﻫﺮ ﮔﻮﻧﻪ ﺩﺳﺘﺮﺳﯽ ﻏﯿﺮﻣ ﺎﺯ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺑﻪ ﻣﺮﺍﺟﻊ ﻗﻀﺎﯾﯽ ﺍﺭﺟﺎﻉ ﺩﺍﺩه می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما