شناسهٔ خبر: 69285209 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وزش باد شدید و گرد و خاک برای استان چهارمحال و بختیاری

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد برای استان، گفت: از روز سه‌شنبه تا روز جمعه این هفته، وزش باد به نسبت شدید تا شدید و خیزش گرد و خاک برای استان پیش‌بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد برای استان، اظهار کرد: از روز سه‌شنبه تا روز جمعه این هفته، وزش باد به نسبت شدید تا شدید و خیزش گرد و خاک برای استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در روزهای مذکور، عنوان کرد: این وزش باد و گرد و خاک برای اکثر مناطق استان به ویژه شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان، فرخشهر، بروجن، فارسان، کیار و کوهرنگ انتظار است.

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مخاطرات ناشی از وزش باد شدید در استان انتظار می‌رود، بیان کرد: احتمال شکستن درختان، سقوط اجسام سبک و سازه‌های تبلیغاتی وجود دارد، لذا تحکیم سازه‌ها و اجتناب از توقف در کنار درختان و سازه‌های ناتمام ضروری است.

نوروزی با اشاره به اینکه در سامانه دیگری وقوع رگبار باران، کاهش دمای هوا و وقوع بارش در ارتفاعات برای برخی مناطق استان پیش‌بینی می‌شود، گفت: این سامانه نیز بر اکثر مناطق استان به خصوص شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان، لردگان، فلارد، خانمیرزا و کیار موثر است.

وی با اشاره به امکان لغزندگی جاده‌ها با توجه به اولین بارش و سرمازدگی محصولات برداشت نشده، خاطرنشان کرد:  در ترددهای جاده‌ای لازم است احتیاط شود، همچنین در آماده‌سازی تاسیسات گرمایشی و سایر اقدامات پیشگیرانه تلاش کرد.

انتهای پیام/7540

 

نظر شما