شناسهٔ خبر: 69282548 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

هشدار مهم به کرمانی‌ها

کارشناس هواشناسی استان کرمان از صدور هشدار هواشناسی سطح زرد، کاهش محسوس دما، خطر سرمازدگی، رگبار باران و وزش باد نسبتاً شدید در استان کرمان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، مریم سلاجقه با اشاره بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، اظهار داشت: روزهای گذشته جوی نسبتاً پایدار را در سطح استان کرمان داشتیم، اما از امروز تا اوایل هفته آینده مجموعه‌ای از پدیده‌های جوی را در سطح استان کرمان شاهد هستیم و هشدار هواشناسی سطح زرد نیز در استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه از امروز بر سرعت وزش باد در سطح استان کرمان افزوده خواهد شد و در شمال، غرب و شرق استان وزش باد نسبتاً شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود، گفت: وزش باد در این مناطق به ویژه نیمه شرقی استان با افزایش غلظت غبار، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید همراه است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان، با اشاره به اینکه از فردا علاوه بر وزش باد، افزایش ابر و بارش‌های پراکنده را هم در سطح استان داریم، افزود: از امروز تا پایان هفته در اکثر مناطق استان شاهد ناپایداری‌های جوی به‌صورت افزایش ابر، رگبار باران و وزش باد نسبتاً شدید خواهیم بود.

وی با بیان اینکه عمده بارش‌ها برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و عمدتاً برای مناطق شمالی، غربی و مرکزی استان است، ادامه داد:  با توجه با میزان و نوع بارش‌ها آبگرفتگی به‌صورت نقطه‌ای را خواهیم داشت و توصیه می‌کنیم که طی این روزها از صعود به ارتفاعات و تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی اکیداً خودداری شود.

سلاجقه، ادامه داد: از امروز تا پایان هفته جاری در اکثر مناطق استان کرمان شاهد ناپایداری‌های جوی به‌صورت افزایش ابر، رگبار باران و وزش باد نسبتاً شدید خواهیم بود که احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان آب در برخی از این مناطق دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه به لحاظ دمایی نیز از روز چهارشنبه تا اوایل هفته آینده کاهش محسوس دما را داریم که احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در نیمه شمالی و غرب استان محتمل است، گفت: مسئله مهم ماندگاری این دما برای چند روز است و از صبح چهارشنبه تا صبح شنبه پایداری هوای سرد را داریم.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان، بیان کرد: کشاورزان و باغداران در این مناطق به این نکته توجه داشته باشند که به صورت نقطه‌ای و منطقه‌ای احتمال خسارت سرمازدگی به ویژه در مناطق سردسیر و کوهستانی مرکز استان مانند لاله‌زار، بخش‌هایی از شهرستان زرند مانند فتح‌آباد شور و بخش‌هایی از شهرستان شهربابک مانند خاتون‌آباد وجود دارد.

وی افزود: با توجه به تجربه سال‌های قبل و اقلیم این مناطق احتمال اینکه دما در این مناطق برای صبح پنجشنبه، جمعه و شنبه به صفر برسد وجود دارد و توصیه می‌شود از هم‌اکنون در این مناطق تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی به عمل آید.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان، ادامه داد: در سایر شهرهای استان هم علاوه بر اینکه صبح‌های نسبتاً خنکی را خواهیم داشت حداکثر دما هم کاهش یافته و بعد از ظهرهای نسبتاً خنک‌تری نسبت به این روزها را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه صبح امروز لاله‌زار با حداقل دمای چهار درجه سانتیگراد خنک‌ترین ایستگاه استان بود و منوجان با حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتیگراد ‌گرم‌ترین دما را داشت، گفت: شهر کرمان امروز حداقل دمای ۸ درجه سانتیگراد را داشت و انتظار داریم در گرم‌ترین ساعات حداکثر به دمای ۲۸ درجه سانتیگراد برسد.

نظر شما