شناسهٔ خبر: 69276489 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فرمانده ناتو: روسیه به حریفی خطرناک برای ناتو تبدیل می‌شود

یک فرمانده ارشد ناتو ارتش روسیه را در پایان جنگ اوکراین قوی‌تر از امروز اررزیابی کرده و با اشاره به اینکه ارتش روسیه به حریفی خطرناک برای ائتلاف غربی تبدیل می‌شود از همه اعضای آن خواست خود را برای مقابله با این تهدید آماده کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "کریستوفر کاولی"، فرمانده عالی ناتو در گفتگویی با هفته نامه "اشپیگل" هشدار داد که ارتش روسیه با وجود تلفات در جنگ اوکراین، در حال تبدیل شدن به یک حریف خطرناک برای ائتلاف ناتو است.

کاولی به "اشپیگل" گفت: در پایان جنگ اوکراین، هر چه که به نظر می‌رسد، ارتش روسیه قوی‌تر از امروز خواهد بود. ناتو نباید در مورد قدرت نظامی روسیه توهم داشته باشد. کاولی گفت: نیروهای مسلح روسیه در حال یادگیری، بهبود و اجرای تجربیات جنگ هستند.

فرمانده عالی نیروهای متفقین اروپا (SACEUR) از ناتو خواست تا به سرعت برای مقابله با این تهدید آماده شود. کاولی گفت که روسیه به دشمنی تبدیل خواهد شد که دارای قابلیت های نظامی جدی و "نیت روشن" است. این ژنرال آمریکایی درخواست کرد: ما باید آماده باشیم و به نیروهای مسلحی نیاز داریم که بتوانند در مقابل آن بایستند.

به گفته کاولی، طرح های دفاعی جدید ائتلاف و الزامات اضافی ناشی از آن برای تک تک شرکای ناتو باید به سرعت اجرا شود. این ژنرال چهار ستاره آمریکایی گفت: وقتی می گویم سریع، منظورم این است که ما باید سریعتر از روس ها باشیم.

کاولی به عنوان فرمانده کل، در دو سال گذشته در حال آماده سازی طرح های جدیدی برای وضعیت دفاعی ناتو بود. اکنون الزامات نظامی اضافی برای تک تک کشورهای ناتو از این امر ناشی می شود. کاولی گفت: تمام ناتو باید قابلیت های نظامی نیروهای مسلح خود را به میزان قابل توجهی گسترش دهد.

در این مصاحبه دوگانه، وی و کارستن بروئر، بازرس کل ارتش آلمان خواستار هزینه‌های نظامی بالاتر از سوی کشورهای عضو این ائتلاف نظامی شدند.

به گفته کاولی، به اصطلاح هدف دو درصدی ناتو دیگر کافی نیست. این ژنرال آمریکایی گفت: همه شرکای ناتو متوجه خواهند شد که این هدف دو درصد زمانی که ما الزامات نظامی خاص را برای هر کشور ارائه کنیم کافی نیست. برای من، دو درصد فقط حداقل است.

برویر تاکید کرد که اجرای طرح های دفاعی جدید از منظر نظامی ضروری است. بروئر گفت: به سادگی هیچ جایگزینی برای این طرح ها و اجرای آنها وجود ندارد." نمی توان در مورد تهدید یا نیاز به منابع نظامی کافی بحث کرد. کرملین آلمان را دشمن می بیند.

به این ترتیب کارستن بروئر، که به عنوان بازرس کل ارتش آلمان بالاترین رتبه نظامی در بوندسوهر است، هدف دو درصدی ناتو را دیگر مناسب نمی داند. وی گفت: وضعیت تهدید نیاز به سرمایه گذاری بالاتر از دو درصد قبلی دارد. هدف دو درصدی همه اعضای ناتو را ملزم می کند که دو درصد از تولید ناخالص داخلی خود را به دفاع اختصاص دهند.

آلمان این هدف ناتو را از طریق یک صندوق تامین مالی برای ارتش آلمان خارج از بودجه عادی برآورده می کند. این صندوق به اصطلاح ویژه در آلمان برای تأمین مالی پروژه های بزرگ تدارکاتی برای سربازان و دستیابی به اهداف ناتو استفاده می شود.

کاولی هم در این مصاحبه گفت: حتی ضرر و زیان در جنگ اوکراین نیز این واقعیت را تغییر نمی دهد که ارتش روسیه همچنان خطرناک است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما